Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kom jij van tot rust?

Wat zorgt voor dat jij rustiger en liefdevoller wordt? En waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (39)

slapen...

omdat niets meer ontspant dan slapen...

Toegevoegd na 42 seconden:
en wie is kwetsbaarder en liefdevoller dan iemand die slaapt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger was dat drugs.

En nu is het beetje lol hebben.
Luisteren naar rust geven muziek.
Een beetje alcohol is niet te missen om tot rust te komen.

Toegevoegd na 5 minuten:
O jah en slapen werkt bij mij ook zeer goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kom met een (voor mij) standaard antwoord. Ik kom tot rust als ik op mijn klarinet kan blazen. Want in de muziek kom je alle emoties tegen, dus je kunt ze allemaal uiten.
Bovendien is er nog de voldoening van samen aan iets oefenen (orkest), en daarna met iedereen weer gezellig bijkletsen.
Wat wil je nog meer?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slapen, iets lekkers eten (chocola) of een hobby beoefenen. Daarna ben ik herboren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed relativeren en heel selectief met mensen omgaan.
Liefdevoller worden kun je leren. Kijk en luister naar je omgeving hoe ze reageren op jouw.
En vooral behandel de medemens zoals jezelf behandeld wil worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wandelen met mijn hond.Vooral als het lekker hard waait.Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bezig zijn op mijn pc met dingen nazoeken en hier op gv bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik een lange wandeling maak door de natuur ( 3 uur )

HEERLIJK.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thee met valeriaan, kamille en... lavendel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Sgrijvvaud;

Van een een lange, snelle autoreis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
liggen in de armen van mijn lief... (zowel letterlijk als figuurlijk...)

daar voel ik me veilig en vertrouwd...
daar stroomt de liefde over...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lekker een paar uurtjes fietsen, alleen, in/door de bossen, waar je geen auto's hoort. Alleen het getjilp van vogeltjes.
Of, lekker aan de waterkant. Met of zonder hengel. Ook weer met rond om je heen het geluid van buiten. (Kabbelend water, fluitende vogels).
De gedachte daaraan geeft me al een vredig gevoel.
jc54
15 jaar geleden
Naar het strand. Op mijn eigen ´geheime´ vaste stek gaan zitten. De zon en de wind voelen, de zee horen en proeven. De geluiden van de omgeving die zachtjes aan je voorbij gaat.
Dan kan ik echte rust vinden. Op zo´n moment krijg ik een onbeschrijfelijk mooi gevoel. Ik kom in een soort meditatieve stand waarin ik alles kan observeren. Maar dan wel alsof alles in slow-motion gebeurt. Bijna alsof ik ertussen zweef.
Klinkt heel raar, maar das de beste manier waarop ik het kan beschrijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn eigenlijk 2 vragen, die afzonderlijk van elkaar beantwoord kunnen worden...

Ik kom tot rust in de voorkamer bij ons, heerlijk op de bank, liefst samen met mijn man, een mooie film kijken of klassieke rustige muziek luisteren, openhaardje aan, heerlijk!

Liefdevoller word je als je jezelf ook lief hebt, klinkt stom misschien maar toch is het zo...goed in je vel zitten en een veel gevoel van eigenwaarde (zelfrespect) hebben heeft er bij mij voor gezorgd ook liefdevoller naar mijn medemens (omgeving) te kijken, oprecht en eerlijk!

Maar dat was een proces dat bij mij eerst tot stand moest komen, want ik heb ook een andere tijden gekend hoor.

Hoop het een beetje goed beantwoord te hebben;-)!
15 jaar geleden
door te wandelen met mijn 3 honden,ik woon op 5 minuten loopafstand van een bos dus ideaal,en als ik mijn kleindochter lekker zie slapen dan komt er zo"n rust over me heen en denk ik..wat ben ik een gelukkig mens
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mediteren vergeet je even alles om je heen en ben je helemaal ontspannen waarom het helpt weet ik niet maar het helpt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door diverse boeken omtrent geloof te lezen, wordt ik altijd wel rustig van.

Ik kan ook tot rust komen door een eind te gaan rijden.

En ik kom tot rust door creatief bezig te zijn, bv schilderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van computeren en ondertussen luisteren naar muziek, zoals new age, chillout en ambient.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een poosje achter de naaimachine zitten en poppenkleding maken.
zo kom ik tot rust
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In mijzelf.
Door te zien dat alle commotie om mij heen plaats vindt niet in mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Luisteren naar muziek zoals Lounce muziek van bv. Cafe del Mar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kom tot rust zodra ik dingen kan doen zonder dat er verder nog iets hoeft (moet) ;)

o.a. Schilderen
op de PC lekker van alles opzoeken
Naaien
Lezen
mediteren
slapen

Toegevoegd na 1 minuut:
ohja en waarom? Dan kan ik eindelijk opgaan in iets en me lekker laten gaan zonder op de klok te hoeven kijken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mijn zoontje lekker komt buiken,dan liggen we buik op buik heerlijk te knuffelen,en als hij me dan een kusje geeft en zegt mama ik hou van je dan verdwijnd alles als sneeuw voor de zon,en dan heerlijk in slaap vallen zo samen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij muziek van o.a.rod stewart
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een warm bad, omdat ik dan alles ontspan, en dan heb ik meer liefde te geven, dan wanneer ik mijn energie nodig heb om spanningen buiten de deur te houden ;-)

alleen,... ik héb geen bad. *snik*
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik een hele dag naar de sauna ben geweest ,en als ik lang gewandeld heb in de natuur en dan thuis kom en een lekker glas wijn kan drinken met de kaarsen aan. Of er even lekker een weekeind tussen uit deze dingen doen mij zeer goed naast een drukke baan.Daarna heb ik weer energie. En kan ik weer lekker aan de slag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij dieren zijn. Liefst grote.
Ik ben graag in een stal : het ruwe hout, ritselend stro, af en toe een snuif-geluid, de warmte van veel rustig-ademde dieren, de geuren van mest en hooi. En dan stil tegen zo'n dier aan staan, m'n hoofd tegen de hals, en te kijken naar die lange wimpers, een oor te zien bewegen, het warme, sterke lichaam tegen me aan.
Paarden zijn daarvoor geweldig, maar mijn grootste rustgevers zijn koeien.

Het leven gaat door, zegt die sterke warme huid tegen mij.
En het dier ademt warm om me heen. En ademt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tuinieren....ik vergeet de hele wereld om mij heen...
maar of ik er liefdevoller van wordt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed om dat ook voor jezelf te weten. Dus bij dezen heb ik een top 3 :)

1) Muziek.
2) Mediteren met zo'n leuk muziekje en een mevrouw die praat.
3) Fietstocht door het park als het rustig is.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps; de waarom:

Omdat dat de momenten zijn wanneer ik rustig kan nadenken en alles kan relativeren. Alles is dan een keertje rustig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van de buitenlucht in de natuur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon mijn eigen ding te kunnen doen, zonder dat er druk is van dingen die af moeten, daar word ik heel ontspannen van.
En als de druk dan wegvalt dan is er ruimte voor alles.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik op mijn snowboard sta vergeet ik de hele wereld omdat ik me volledige aandacht moet houden als ik met 100 kmp/h over schansen spring. Voor mij is dat net mediteren en kan daar al mijn gevoelens in uiten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dagje sauna
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een wandeling door het bos met mijn hond. Het liefst in de zomer met een heerlijk weertje, maar ook in de winter als het gesneeuwd heeft is dit echt het ultime gevoel. De andere kant is dat je jezelf ook heel depressief kunt voelen als het b.v. dagen en dagen regent, en je kunt niet echt lekker wandelen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lekker kopje warme thee of chocolade melk.
Of een kommetje soep, zeker met dit koudere weer.
Of lekkere wandeling, filmje, rustige muziek.. ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klinkt misschien raar, maar sporten. Daar kom ik van tot rust. Of eigenlijk, als ik klaar ben met sporten.
Het is een intensieve sport waarbij je hart meerdere pieken bereikt. Daarna voel ik me echt als herboren, heerlijk rustig, m'n hoofd helemaal leeg. *diepe zucht* Kan al weer niet wachten tot morgen, dan mag ik weer!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van een heerlijk warm bad, met lekkere badolie erin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als ik heel moe ben, wil zitten, en mijn kinderen voor minstens 5 minuten uit mijn buurt blijven. Zo verrassend rustgevend!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
* Wijntjes :-)
* Staren naar kaarsjes of naar de flikkeringen van de kaarsjes op het plafond.
* Lekkere muziek, en dan het liefst via de mp3 speler zodat de muziek rechtstreeks 'in mijn hoofd' komt.
* Slapen.
* Een warm bad nemen (niet te heet, anders wordt ik juist onrustig en nerveus)
* Potje sexen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing