Er is een gezegde:" Verstand komt met de jaren". Kan dit ook gelden voor zelfvertrouwen, dat je dit in de loop der jaren (verder) ontwikkelt?
Ben nu 30 jaar en dacht dat ik nu eindelijk weleens (helemaal) over mijn onzekere momenten heen was, en soms is dat ook zo maar ik heb ook heftige aanvallen van onzekerheid, om het zo te noemen. Ik vind het ontzettend kinderachtig van mezelf, heb alles wat m'n hartje begeert en toch mopper ik regelmatig op mezelf. Ik trek het me ontzettend aan als ik DENK dat iemand (zelfs vreemden?!?!) boos op me is, of boos naar me kijkt of ik denk dat iemand naar me kijkt omdat ze mij raar vinden.. Ik kan het rationeel goed uitleggen aan mezelf, dat vind ik het vreemde (bijv. waarom zou iemand die mij niet kent, boos op me zijn?!).
Eerder heb ik hier weleens een vraag gestelt over aanstaren van mensen naar mij. Ik weet dat ik dan w.s ook naar die mensen kijk, en sommigen vinden het wellicht niet erg als men kijkt, maar ik voel me er zooo ongemakkelijk bij, terwijl ik weet dat ik er best leuk uitzie. Ik word soms zo moe van mezelf. Wat kan ik nu doen om eindelijk eens mijn gedachten te veranderen, en niet persoonlijk nemen mocht er iemand kijken of naar mijn idee bozig doen?
Alleen maar een teken dat je je blijft ontwikkelen, en 'perfect' ben je nooit ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.