Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Afwezig gedrag, wat is de oorzaak en wat kan ik er aan doen?

Ik vertoon afwezig gedrag, ben er zelfs aangesproken op door mijn manager.. ik heb beterschap beloofd, maar ik weet niet wat ik er tegen kan doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Amadea
12 jaar geleden
Hoe zouden wij kunnen weten waarom jij afwezig bent? Vraag het je huisgenoten of familie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zorgen, pieker je? Of heb je dit probleem altijd gehad. In het laatste geval kan je HDD stoornis hebben. Daar zijn medicijnen voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoezo zouden zij het wel weten dan? ook zij kunnen NIET in me hoofd kijken... ik vraag geen redenen ik vraag wat kan een oorzaak zijn...
Amadea
12 jaar geleden
Dan ben jij zelf degene die dat moet kunnen verklaren. Wij kunnen slechts gokken, omdat we jou niet kennen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amadea gelieve niet te reageren op mijn vraag, tenzij het toegevoegde waarden heeft, dank u. Evarist, nee ik heb het eigenlijk nooit, ja heel soms als ik niet zo lekker in me vel zit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dissocieër je? http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatie_(psychologie)
Maar inderdaad kunnen wij enkel gokken..
Amadea
12 jaar geleden
Jammer dat je het niet snapt, Erika. Jij wilt weten wat de oorzaak is van jouw gedrag en gaat dat aan wildvreemden vragen. Ik probeer jou duidelijk te maken dat je dat antwoord niet van ons kunt krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Erika. Gelukkig heb je het maar soms. verminderde concentratie hoort bij 'niet lekker in je vel zitten'. Het is moeilijk iets aan de oorzaak daarvan te doen.
Maar het gevolg: de afwezigheid kan je bestrijden met koffie enzo. Of Redbull.
Probeer dat eens. Mij helpt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schreef boven HDD stoornis, ik bedoelde ADD natuurlijk, maar heb jij vast niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al visolie-tabletten geprobeerd?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afwezig gedrag kan allerlei oorzaken hebben.
- rouw;
- verliefdheid;
- adhd (zeg maar add);
- dissociëren;
- onverschilligheid, saai en eentonig werk;
- veel externe prikkels als lawaai, leuke collega's.

Wat je kan doen, is leren je te concentreren. Dat gaat met meditatie of mindfulness.

Als je er echt last van hebt -en nu je baas je er op heeft aangesproken lijkt mij dat wel- kan een training mindfulness deels vergoed worden door de zorgverzekering.

Mindfulness is meestal een onderdeel binnen een therapie als er sprake is van onder meer dit soort verschijnselen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontzettend bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat houdt die training mindfulness in?

Andere antwoorden (3)

mischien verveel je je op je werk ? dan schijn je niet meer geprikkeld te worden en moet je juist meer werk gaan zoeken ?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel goede antwoorden mogelijk op deze vraag. Dit is er een van. +1
wat je kan doen is alert zijn en je focussen op je werk.
maar daarmee neem je de oorzaak niet weg.
ga eens bij jezelf te rade: waarom ben je zo afwezig?
zijn er in je priveleven dingen gaande?
is het werk saai en geestdodend?
probeer eerst de oorzaak te achterhalen, om die vervolgens aan te pakken.
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Er hoeft niet één oorzaak te zijn. In aanvulling op de andere antwoorden zou je eens naar de leefomstandigheden kunnen kijken. Gebrek aan frisse lucht, licht of niet de juiste temperatuur kunnen een rol spelen. Ook voeding kan de oorzaak zijn. De after lunch dip is berucht en wordt grotendeels veroorzaakt door een ruime hoeveelheid geraffineerde koolhydraten maar ook te weinig eten kan een gebrek aan concentratie en afwezigheid veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding