Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke uitvaartverzekeringen zijn voordelig met hun prijzen?

Ik zoek een uitvaartverzekering maar weet niet wat de beste of goedkoopste is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Iedereen roept dat het onzinnig is en dat je beter zelf kan gaan sparen. Bedenk ook dat wanneer je komt te overlijden je niet de nabestaanden wilt opzadelen met kosten die wel of niet betaald kunnen worden. Ik ben getrouwd en heb 3 kinderen. Je kan roepen dat je kan beginnen met sparen, maar het kan morgen al gedaan zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn gezin op dit moment allerlei financiele fratsen moet laten uithalen om mijn begrafenis of whatever geregeld te krijgen.
Overigens. Een uitvaartverzekering neemt ook een hoop zorgen uit handen. Hun regelen eigenlijk alles zoals jij het wenst. Ik zelf betaal €7,15 per maand en ben daarmee voor €5000,- gedekt. Ook mijn kinderen zijn automatisch meeverzekerd.
De reden dat ik er wel voor heb gekozen? Mijn vrouw komt uit een gezin waarin haar broertje van 3,5 een ongeluk kreeg. Haar ouders zaten al moeilijk bij kas en met een sterfgeval werd natuurlijk geen rekening gehouden. Naast het grote verdriet van het verlies van je kind kwam dus ook nog de hele financiele sores erbij.
En dat is het probleem van de dood. Die kan je niet plannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier kun je ze vergelijken:

http://www.uitvaartverzekering-vergelijk.com/type/uitvaartverzekeringen?zoekwoord=uitvaartverzekering%20vergelijk&adid=6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er valt in zijn algemeenheid niet te bepalen welke uitvaartverzekering het goedkoopste is. Het hangt af van b.v. je leeftijd, of je je gezinsleden wilt meeverzekeren, de hoogte van het bedrag voor de uitvaart (b.v. 4000 Euro of 10.000) en zelfs of je per maand betaalt of dat je rookt.

Hier kun je prima de diverse verzekeringen vergelijken, n.a.v. je gegevens en je wensen.
http://www.independer.nl/uitvaartverzekering/intro.aspx

Maar let er wel op, dat een uitvaartverzekering lang niet altijd nodig is, en je veel geld kan kosten. Niet voor niets kun je dat zelfs bij Independer (die eraan verdient als je je verzekert) lezen. Als je een b.v een eigen huis hebt met overwaarde, of spaargeld, dan hoef je je helemaal niet te verzekeren.

Lees in ieder geval vóór je je gaat verzekeren ook dit artikel:
http://www.corneliabloem.nl/interviewFD.htm
waar je o.a. dit kunt lezen:

"..... schat de kosten van een gemiddelde uitvaart op ongeveer € 5.000, een bedrag dat de meeste mensen bij leven vrij eenvoudig weten te reserveren. Zelfs als ze dat nalaten, valt uit levensverzekeringen of andere vermogensbestanddelen doorgaans meer dan genoeg vrij om de uitvaart te bekostigen. Dus waarom verzekeren? Als je als 35-jarige bij Monuta een sommenpolis afsluit die bij overlijden 5.000 euro uitkeert, betaal je tot je 65ste 12,70 euro per maand aan premie. Waarom datzelfde bedrag niet zelf reserveren? Bij een jaarlijks rendement van vier procent heb je die 5.000 euro op je 56ste al bij elkaar gespaard. Op je 65ste zit je op 8.700 euro en wie het geluk heeft de 85 te halen kan maar liefst 19.000 euro voor zijn begrafenis uittrekken."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat eigen huis zullen je nabestaanden je ( zeker in deze tijd) niet in dank afnemen, dat moet toch eerst verkocht worden voordat er geld vrijkomt om de uitvaart te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar daarom schreef ik ook "eigen huis met overwaarde". Als de nabestaanden opgescheept zitten met een huis met 100% hypotheek, dan heb je gelijk. Maar stel nu eens dat de helft is afbetaald, dus 50% bezit, dan kun je bij een waarde van een huis van 2 ton heus wel een extra hypotheekje nemen op dat huis, om de begrafenis te betalen hoor. En uiteindelijk zal dat huis geen 2 ton opbrengen, gezien de situatie op de woningmarkt, maar wel 1 ton ......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat als je met je 36e komt te overlijden? Wie betaalt dan de uitvaart zonder verzekering?
Er bestaat geen voordelige uitvaartverzekering. Je verzekerd je voor een bepaald bedrag en als je bijna klaar bent met betalen blijk je voor dat geld geen uitvaart meer kan krijgen en laten ze je opnieuw betalen.

Zelf ervoor sparen is een veel beter alternatief. Het is ook sowieso een goed idee te sparen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image