Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Ik zou dat benoemen als eigenschap, omdat je karakter niet echt hartstochtelijk kan zijn. Dat is geen correct nederlands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een karakter is een verzameling eigenschappen. Een eigenschap maakt deel uit van het karakter.

Hartstocht is eerder een gemoedstoestand dan een eigenschap. Het zijn vaak gepassioneerde mensen die hartstochtelijk kunnen zijn op z'n tijd. Maar om iemand nou te karakteriseren als 'een hartstochtelijk persoon', nee. Af en toe laait de hartstocht op, en meestal gaat die ook weer liggen.

Dus zoals gezegd: het is een gemoedstoestand, geen eigenschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar passioneel zijn is dan wel een eigenschap toch, want niet iedereen, is hartstochtelijk?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zijn tijd gepassioneerd kunnen zijn kan deel uitmaken van je karakter (dan ben je een gepassioneerd persoon), maar je hebt het over hartstocht, en dat is iets anders dan passie: hartstocht is een gevoel. Je kan hartstochtelijk zijn over iets of iemand, maar dat duurt meestal niet heel lang, het is meer een momentopname waarbij je dat gevoel hebt. Hartstocht doet zich voor tijdens een verliefdheid of tijdens het vrijen, dat soort dingen. Het is geen karaktereigenschap, maar een vlaag vanuit je hart. Het overkomt je, je kan er weinig aan doen, aan hartstocht. Het is er gewoon, of niet.
Goh dat is een goede vraag...ik ben bv half frans en behoorlijk temperamentvol. Ik denk dat het toch een karakter trek is nu ik er dieper over na heb gedacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben gewoon Nederlands -zover ik weet- maar roodharig. En ook behoorlijk temperamentvol. Het is deels een karaktertrek maar ook de manier waarop ik gevormd ben in het leven. Dit gaat bij veel mensen (vaak) samen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding