Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een alternatief voor de ragertjes waarmee je moet flossen?

Ik wordt helemaal naar van die dingen om ze steeds weer tussen mijn tanden te moeten steken. De binnendraadjes waar de flosdraadjes aan bevestigd zijn doen ook pijn aan mijn bestaande vullingen in mijn kiezen (alsof je er aluminiumfolie op houdt).

Vaak floepen ze ook al dubbel zodra ik ze tussen bepaalde tanden of kiezen wil steken. Kortom: ik vindt het waardeloze dingen.

Flosdraadjes zijn ook geen oplossing omdat mijn vorige tandarts een heleboel verknoeid heeft door vullingen door te laten lopen van de ene naar de andere kies, dus ik kan daar niet met draadjes meer tussen komen, en met stokers al helemaal niet.

Tot nu toe is de enige oplossing nog die ragertjes maar daar kan ik echt tegenop zien om ze te gebruiken :-/

Wie herkent dit probleem en heeft er een andere oplossing voor (gevonden)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een paar maanden geleden ragertjes gekocht van het merk GUM. Dit zijn rubber ragers. Er zit wel een metalen draad in maar die zie en voel je niet. De draatjes zijn ook van rubber en ik vind ze heel prettig aanvoelen. Ik heb weinig ruimte tussen mijn tanden en kiezen maar ze passen nagenoeg overal tussen.
Ik weet niet of ze in Nederland ook verkocht worden maar
je kunt altijd even bij een apotheek vragen. Ze zijn wit met mintgroen gekleurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Sowieso elektrisch poetsen en dan volgens de reclame
deze tandpasta gebruiken.
ik heb deze toevallig vorige maand uit amerika mee genomen, maar hij is ook in Nederland verkrijgbaar volgens mij:
http://www.youtube.com/watch?v=axXkmvycmlY
(vreselijk filmpje, maar 't gaat alleen om 't idee van het product)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ook iedere dag mondwater gebruiken. Goed lang spoelen, dan komen hardnekkige stukjes wel los.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten om te flossen, en je moet gewoon uitproberen welke voor jou het prettigste is. Maar het is niet goed dat dit zeer doet aan je tanden, je hebt wel verschillende maten.

En anders dit probleem eens aankaarten bij een mondhygiënist. Want normaal gesproken mag dit echt geen pijn doen zoals jij het omschrijft.

In ieder geval goede mondspoeling kopen. Zodat je dit na het tandenpoetsen kan gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Quote: "Want normaal gesproken mag dit echt geen pijn doen zoals jij het omschrijft." Nee, dat dacht ik dus ook niet. Maar ik heb ze juist van mijn mondhygieniste aanbevolen gekregen, en daarom maar gekocht. Zij zei inderdaad wel dat het in het begin nog wat gevoelig kon zijn, maar ik zit nu al ruim een half jaar te martelen met die dingen, en zonder succes. Nu moet ik ook toegeven dat ik -achteraf- jarenlang een ramp van een tandarts heb gehad die mijn mond nog meer verknoeid heeft dan goedgedaan, maar ja... dat is water onder de brug :-/
Ik heb vorige maand een nieuw soort tandenstokers gekregen van de mondhygienist. Het zijn plastic stokjes die puntsgewijs toelopen. Een verdikt handvatje en een schuine en rechte zijde. Deze zijn erg prettig in gebruik en kunnen na even afspoelen een paar keer gebruikt worden.
Deze stokertjes zijn aan de punt heel dun, ik moest dus oefenen om de ruimtes tussen mijn tanden en kiezen groter te maken. Dat is erg goed gelukt met deze stokertjes. Net als bij jou heb ik ook een scala aan vullingen en zeer weinig ruimte tussen tanden en kiezen, met als gevolg dat ik altijd last heb van onstoken tandvlees. Door iedere dag deze dingetjes te gebruiken heb ik minder last van pijn, bloedend tandvlees en rommel tussen de tanden en kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Als flossen niet helpt.
Dan blijft er enige andere oplossing tandenstoker.
meer heb je niet.

Succes.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag de volgende keer aan de tandarts of ie die resten van vullingen wil verwijderen. Dat hoort een tandarts altijd na het vullen te doen. Het is heel simpel, een schuurpapiertje er tussen en je kan weer flossen, doet helemaal geen zeer en is weinig moeite. (Maar ook weer niet zo simpel dat ik het zelf zou proberen). Je hebt recht op een goede behandeling en het is een te verhelpen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik heel tevreden over ben is een Waterpik monddouche. Met een klein, zeer krachtig straaltje water spuit je alle etensrestjes tussen tanden en kiezen uit.
Je kunt ook wat mondwater in het reservoir bij het water doen.

Natuurlijk is zo'n apparaat wel even een investering, maar met de feestdagen in het vooruitzicht...?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding