Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om de tweede prik (dinsdag) te nemen terwijl je niet lekker bent,griepverschijnselen hebt ?

Mijn man is sinds donderdag grieperig,koortsig,soierpijn,hoofdpijn,geen zin in eten enz.Moet hij nu toch dinsdag zijn tweede prik voor de Mexicaanse griep gaan halen ? Hij behoort wel tot de risico groepen.Groetjes Ina

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
713

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er wordt op de voorlichtingssites aangeraden om bij 38 graden koorts en hoger een griepprik uit te stellen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Overleg even met de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beste advies vragen aan je (huis)arts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is helemaal niet verstandig om je een prik te laten geven! Kijk maar eens op deze website. En ook, ieder mens behoort tot een risico groep, elk leven is niet "zeker".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun je het niet uit stellen tot donderdag? ik kan namelijk op 2 dagen op dinsdag en donderdag, als jullie dat ook kunnen zou ik zeggen wacht tot donderdag en leg je man nog even lekker onder de wol
Veel beterschap aan je man
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tweede prik halen is sowieso onnodig, want de makers van het vaccin geven zelf al aan dat een halve prik (0,25ml ipv de hier ingespoten 0,50 ml) al voldoende bescherming biedt.

Daarnaast is elke reeds aanwezige infectie (zeker virale) een contra indicatie...want dan moet je lichaam naast een ziekte bestrijden zich ook nog eens gan bezig houden met reageren op die entstof. Dus als je je niet lekker voelt zeler geen prik gaan halen.

Overigens zijn de genoemde symptomen waarschijnlijk een direct gevolg van de eerste prik....deze staan nl op de lijst van bijwerkingen.
Een kennis van me had na de prik ook nog eens vrijwel dezelfde klachten. Zijn kind ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg de vraag voor aan de huisarts.
Men kan besluiten de prik een korte tijd uit te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reinier heeft een topantwoord gegeven. "Griep is een bijwerking van de anti-griep prik". Geweldig!!!

De anti-griep geeft je geen garantie dat je de griep niet krijgt, maar geeft wel méér garantie dat je de griep krijgt (maar dan in mildere vorm als bijwerking) .

Ik zou enkel & alleen chemische middelen in mijn lichaam toelaten indien mijn leven er van afhangt. (noodsituatie)

Wil je de natuur verloochenen en vals spelen dan kom je jezelf vanzelf weer tegen. We zaten in de pil-cultuur en daar komt nu ook een prik-cultuur (lees angst) bij.

De pil is voor idereen die niet luistert naar zijn lichaam en een pilletje "tegen de hoofdpijn" neemt.

En de spuit-cultuur is voor iedereen die bang gemaakt is om allerlei virussen te voorkomen.

Overdreven voorbeeld. U neemt toch dagelijks ook GEEN anti-AIDS cocktail omdat er een mogelijkheid bestaat om besmet te worden met het HIV virus? (Een auto-ongeluk met bloedtransfusie komt immers vaak voor).

Ik lees hier vele vragen van super gezonde mensen die na de vaccinatie gezondheidsklachten krijgen.

Mijn advies: neem de griepprik niet en haal er alleen een dokter bij indien u hoge koorts krijgt.

Uw lichaam geeft aan dat het een overbelasting heeft en heeft nu alle energie nodig om te herstellen.

Dus gewoon goed luisteren naar uw lichaam en uitgriepen.
HEEL VEEL BETERSCHAP!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding