Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn gehandicapte broer is in de instelling waar hij woont zijn jas kwijt geraakt of is gestolen,wie is aansprakelijk?

Toegevoegd na 54 seconden:
Mijn broer is zwaar autistisch

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Dat is de instelling (niet je broer) zij moeten voor je broer en zijn bezittingen zorgen.Tenzij de instelling over de bezittingen van je broer iets op schrift heeft gesteld.(bijvoorbeeld : ...is niet aansprakelijk bij verlies/diefstal van persoonlijke bezittingen).Dit zou je zelf na moeten vragen,en of je broer,waarschijnlijk de instelling verzekerd is voor dergelijke gevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je opgenomen bent staat er meestal dat je WA verzekerd moet zijn. De stichting stelt zich niet aansprakelijk voor verlies of diefstal.
Ook als je broer iets stuk maakt gaat dat van zijn WA verzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat de instelling daar aansprakelijk voor is,aangezien je broer zwaar gehandicapt is ,Kan je broer er niet aansprakelijk voor zijn.Het is wel verstandig om een verzekering voor verlies schade en diefstal te sluiten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb deze vraag een keer beantwoord! Hoe kunt u zeggen dat ik hem al beantwoord had?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder heeft eens haar jas op een kapstok gehangen waaronder een verwarming stond, iemand heeft die verwarming zo hoog opgestookt dat de jas smolt. Er hing in dat gebouw een bordje (NIET AANSPRAKELIJK: diefstal/verlies, schade) dus de jas is nooit vergoed.

Waarschijnlijk is je grootste kans je eigen verzekering maar ook deze acht ik zeer klein. De instelling is in ieder geval niet aansprakelijk tenzij er afspraken zijn gemaakt daarover tussen bewoners en de instelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image