Kan het kwaad om deze 6 vitaminesupplementen tegelijk te slikken?
Het gaat om de volgende supplementen: foliumzuur (400 microgram, 200% ADH), multi A-Z vrouw vitaal, zink (10 mg zinkoxide, 100% ADH), silicium karamelsmaak (80 mg vitamine C: 100% ADH, 340 mg calcium: 43% ADH, 240 mg silicium), haargroeiformule en vitamine B. Ze zijn allemaal van de Kruidvat, behalve de haargroeiformule. Deze is van de Etos. Krijg ik nu een teveel binnen van een bepaalde vitamine of werken bepaalde vitaminen elkaar tegen in de werking? Ik vind het zonde als ik dit allemaal voor niks slik.
Toegevoegd na 1 dag:
Ik had er een foto bijgevoegd met alle ingrediënten maar die krijg ik helaas niet geüpload... En het is nogal een hele lijst om deze op te noemen dus ik zal nog even proberen de foto bij te voegen. Het zijn er trouwen 6... foliumzuur, multi A-Z, zink, silicium, haargroeiformule en vitamine B.
Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb nog even gekeken en ik laat de vitamine B en zink weg. Zinkoxide wordt blijkbaar sowieso slechter in je lichaam opgenomen dan zinkgluconaat. Zal wel aan het merk liggen dat ze zinkoxide in het potje stoppen. Voor foliumzuur is de maximale inname 900 microgram en ik krijg nu via deze pillen in totaal 600 binnen.
In ieder geval bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.