Moet een verpleegster van de spoedeisende hulp van het ziekenhuis mensen erop aanwijzen of ze eerst langs de huisartsenpost zijn geweest ?
Moet een verpleegster van de spoedeisende hulp (eerste hulp) van het ziekenhuis mensen erop aanwijzen of ze eerst langs de huisartsenpost (dokterswacht) zijn geweest voordat ze naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis komen?
De reden dat ik dit vraag is omdat gisteren tijdens het voetballen mijn zoontje struikelde over een vriendje en lelijk ten val kwam waarbij hij zijn spaakbeen brak. Dat er een breuk was in zijn arm was duidelijk zichtbaar. Zonder aarzeling ben ik direct naar het spoedeisende hulp gereden van het ziekenhuis, zonder eerst naar de huisartsenpost te zijn geweest. Aangekomen bij het ziekenhuis was de eerste vraag van de verpleegster of we langs de huisartsenpost zijn geweest. Ik zei hieropvolgend dat dit niet nodig was aangezien de breuk duidelijk zichtbaar was. Hierop gaf zij als antwoord dat als het niet zo is dat het mij dan van mijn eigenrisico af zou gaan. Moet een verpleegster je hierop aanweizen ? Moet een verpleegster zich niet druk maken om het patient dan ipv eventuele kosten die voor mij zijn ?