Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als een zanger(es) de hik krijgt tijdens of net voor een optreden?

Dit moet toch erg lastig zijn. Je kunt het niet zomaar aflassen, maar zingen met de hik kan ook echt niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even goed laten schrikken, dan gaat het wel over :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er dan gebeurt? Dan sta je voor schut.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zal deze persoon even het podium aflopen en van de hik afkomen. Er zal waarschijnlijk een band gestart worden met muziek of de supportive artist (voorprogramma) komt even terug als het lang duurt.

Zoals iedereen weet zijn er veel trucjes om van je hik af te komen... Iedereen weet ookw el een trucje dat snel werkt.

Bv; Vragen wat ze een hele week gegeten hebben of wat bij mij ALTIJD helpt, aan de verkeerde kant van het glas (dus niet de onderkant maar de verste rand van het glas) water proberen te drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, het werkt heel goed. Kinderen leer je het eerst onder de douche en daarna boven het aanrecht, ik kan inmiddels een heel glas zonder morsen leegdrinken en ik ben meteen van de hik af.

Andere antwoorden (2)

Dan zal zij respectievelijk (moeten) stoppen met haar optreden of uitstellen.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zing zelf en als ik de hik heb dan drink ik een glas water terwijl ik voorovergebogen hang aan de overknt van het glas met kleine slokjes op, dan is het over.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tijdens het zingen is het mij nooit gebeurd, ik denk dat dat komt doordat als je zingt je heel gelijkmatig je adem benut- in en uitadement- net zoals bijvoorbeeld iemand die stottert die kan meestal ook wel zingend iets zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding