Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang mag je kleuren lenzen in hebben?

Ik heb geen Bril of Lenzen nodig, Maar ik zou wel graag mijn kleur ogen veranderen, door kleuren lenzen. Maar nu kan ik geen goede info vinden op het internet, dus ik dacht dan stel ik deze vraag hier wel. Ik heb nu groene ogen, en ik zou dus Bruine ogen willen. Zou het eigenlijks wel kunnen? En moet ik ergens rekening mee houden?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb gewone lenzen dus ik weet niet of je er veel aan hebt maar ik vertel het toch, ik draag ze de hele dag behalve slapen want dan kan hij achter je oogbol komen, in het begin moet je er even aan wennen dus dan 4 uur en dan elke dag 2 uur erbij zeg maar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Een contactlens kan NOOIT achter je oogbol geraken.
Lees onderstaande tekst via de volgende link. http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_oog Tekst:
De cornea is aan de buitenkant met cornea-epitheel en de sclera met het bindvlies of conjunctiva dat ook overgaat in de bekleding van de binnenkant van de oogleden - hierdoor kan een contactlens niet achter het oog terechtkomen.
Dat is verschillend maar staat op de verpakking.
Die van de hema bijv. mag je de hele dag in en een set maximaal 1 maand gebruiken.
Pas wel op koop er goede vloeistof bij en als ze beschadigd zijn of gaan irriteren gooi ze dan weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor ze hebben geen "sterkte" alleen kleur. Er zijn verschillende kleuren en ze zijn niet duur.
Mijn zoon had ze laatst gekocht vandaar dat ik het weet.
Wij hebben hem wel gezegd ze alleen af toe in te doen en niet iedere dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja alles ervoor te koop.
Zal wel ff wennen zijn als je nooit lenzen in hebt gehad.
Kleurlenzen werken eigenlijk net zoals de gewone lens. Ze zien er ook net zo uit als een gewone lens, alleen hebben ze een kleur. Kleurlenzen zijn altijd zachte lenzen. Harde gekleurde lenzen bestaan niet. Je hebt kleurlenzen in allerlei kleuren.

Het wordt afgeraden om je kleurlenzen altijd in te hebben. Je ogen hebben zuurstof nodig en kleurlenzen laten minder zuurstof door dan bijvoorbeeld gewone lenzen. Je moet je kleurlenzen sowieso altijd s'nachts uit doen. Verder staat er op de verpakking hoe lang je je lenzen mag dragen. Je hebt bijvoorbeeld daglenzen. Deze lenzen mag je één dag dragen en dan moet je ze weggooien. Maandlenzen mag je een maand dragen.

Ook zijn niet alle ogen geschikt voor kleurlenzen. Een keer een dagje kleurlenzen dragen kan geen kwaad, maar ben je echt van plan om je gekleurde lenzen vaker in te doen, dan wordt aangeraden om eerst langs een opticien te gaan. Deze zal dan kijken of je ogen geschikt zijn voor kleurlenzen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.leerwiki.nl/Alles_over_kleurlenzen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding