Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn wij het langste volk?

Niet omdat de rest kleiner is, maar komt dit door de leefomstandigheden? En door welke?

Of juist omdat we onder het zeeniveau leven en toch over de dijk heen willen kijken... ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met onze genen, jeugdzorg, voeding en welvaart.
Voor verdere info:
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon helemaal waar. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelezen en +11
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderzoekers sluiten een genetische oorzaak uit, want genen veranderen zich niet zo snel!
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat las ik in je antwoord. Ik ga eens verder op onderzoek uit, interessant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overige +10

Andere antwoorden (5)

Veel zuivel producten als melk, kaas, boter e.d.
Nederland is/was een gezond arbeiders land en dat is terug te zien in de evolutie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat waren we niet altijd hoor,ik heb weleens het oude fort hollandia op sulawesi bezocht,dat is door de hollanders gebouwd,en ik(1.70)moest bukken om door de deur te kunnen.
Beter voedsel en medicijnen hebben volgens mij ertoe bijgedragen dat we nu zo groot zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders zijn de langste mensen ter wereld. Zij overtreffen inmiddels de Amerikanen, die lange tijd boven alle andere volken uitstaken. Ook de Noren, Denen en Duitsers zijn langer geworden dan de inwoners van de Verenigde Staten, schrijven wetenschappers van de universiteiten van Princeton en München in het vakblad Annals Of Human Biology. De deskundigen kunnen geen precieze oorzaak aangeven, meldde de Britse krant The Times donderdag. Zij vermoeden dat de voorkeur voor ongezond voedsel (junkfood) een oorzaak kan zijn dat de Amerikanen achterblijven. Deze trend kwam immers eerder op in de VS dan in Europa.
Speculerend wijzen zij ook op de gezondheidszorg, die in West-Europa in tegenstelling tot Amerika voor armere bevolkingsgroepen makkelijker toegankelijk is. Ongelijkheid is van negatieve invloed op lengte, aldus de onderzoekers. Zij sluiten een genetische oorzaak uit, want genen veranderen zich niet zo snel.
Jonge blanke Amerikaanse mannen zijn gemiddeld 4,7 centimeter korter dan hun Nederlandse leeftijdsgenoten. Blanke Amerikaanse vrouwen moeten het met 5,7 centimeter minder doen dan hun Nederlandse seksegenotes. In het midden van de 19e eeuw was dat precies omgekeerd, waarbij de verschillen soms nog groter waren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
AWM
14 jaar geleden
Lees dit eens: Genetisch effect is aanwezig, maar niet dominant.
http://www.thetech.org/genetics/ask.php?id=98
Persoonlijk denk ik dat dit met onze cultuur te maken heeft. Voornamelijk op het gebeid van Sinterklaas.
Aangezien we hier in Nederland de Zwarte Piet standaard uitdossen met een roe voor stoute kindertjes.... Nuja je kan het wellicht al raden. Er zijn nu eenmaal bijna geen kindertjes die niet ooit iets stouts hebben gedaan. En het lijkt mij dat als je over de knie gaat en met de roe krijgt je wellicht ietsiepietsie langer wordt. Het is maar een idee hé, ik weet zelf nog maar bar weinig van toen ik zooo klein was. Het kan misschien wel een rede hebben dat heel veel grote mensen niet zoveel meer weten van het kleine mensen bestaan wat ze vroeger hadden. Ik denk, in mijn geval, dat dit een best aannemelijke rede kan zijn... Ik was niet altijd lief, maar toch wel vaak hoor! (proest) :-D
En kijk eens aan, het leverde toch nog wat op aan het eind ! Geweldig toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent wat je eet. Wij eten in Nederland nog vaak wortelen, sperziebonen etc. Die dingen zijn lang en smal.

Amerikanen gaan meer lijken op een hamburgertje van de Mac, een bolletje dus...
hihi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding