Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Groeien oorgaatjes bij baby's en kinderen weer dicht als je geen oorbellen meer in doet?

Je laat gaatjes prikken bij je kind, maar je kind wil geen oorbellen meer in, groeien die gaatjes dan weer vanzelf dicht, of houd je kind die de rest van haar / zijn leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het scheelt per persoon denk ik. Bij volwassenen is het helemaal niet zeker dat gaatjes dichtgroeien.

Ik heb gaatjes die na jaren geen oorbellen dragen nog zichtbaar zijn en ook niet dicht (merk ik als ik om de 2 jaar weer eens oorbellen in doe).

Omdat kinderen nog in de groei zijn zou er meer kans zijn dat het weer dicht groeit maar als ze als kind jaren oorbelletjes dragen en bijv in de puberteit besluiten dat ze van de gaatjes af willen, betwijfel ik sterk of de gaten dan nog helemaal dichtgroeien en een putje blijf je altijd zien
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Deze gaatjes groeien niet alleen bij baby's en kinderen dicht maar ook bij volwassenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ik een tijdje geen oorbellen in heb moet ik hem weer door prikken . Het doet even pijn maar het is wel te doen .
Als ik een half jaar geen oorbellen in gehad heb moet ik ze vaak wel weer beetje doorprikken.
Het beste kun je dus gewoon kleine knopjes in doen . Dat heb ik zelf nu ook en als ik grote oorbellen in wil hebben doe ik de kleine knopjes er gewoon uit.
Het is geen probleem en ze groeien niet gelijk dicht ! Maar je moet niet te lang wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoon-dochter zal niet zijn-haar hele leven een gaatjes houden, maar een klein puntje. Het gaatje groeit niet snel dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al vanaf jongs af aan gaatjes in mijn oren, en heb al een lange tijd geen oorbellen gedragen. Bij mij zijn de gaatjes niet dichtgegroeid en ik kan nog steeds oorbellen dragen, maar het 'kleine puntje' word kleiner en minder zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing