Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

onze tandarts gebruikt altijd de zelfde handschoenen,bestaat hierbij de kans op besmetting.

hij behandeld altijd drie patienten tegelijk,het is zo,n moderne kliniek,maar je ziet hem nooit zijn handen wassen.en geen nieuwe handschoenen aantrekken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Zeker weten op aanspreken. Als jij 3 patienten met 1 paar handschoenen behandelt is hij onverantwoord bezig. De kans bestaat dan inderdaad, mocht de patient voor jou iets hebben wat overdraagbaar is via speeksel, dat jij dit ook krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn tandarts wisselt altijd zijn handschoenen, gereedschappen, spoelbekers etc.
Hij wisselt soms zelfs van assistente.

Vraag het hem eens waarom hij dat niet doet.
Speeksel en/of bloed resten zitten zo op de handschoen en kan daardoor overgedragen worden naar een ander persoon met de evetuele gevolgen vandien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
't lijkt erop dat hij ze dan alleen voor z'n eigen hygiene draagt. Ik zou er zeker iets van zeggen, hij zit immers met z'n handschoenen bij andere patienten in hun mond en daarna bij jou. Je kunt hier weldegelijk iets van oplopen. Je zou dit zelfs kunnen melden bij de vereniging voor tandartsen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij hoort na elke patient zijn handschoenen te verschonen en ook alle gereedschap
als hij dat niet doet zou ik er wat van zeggen
15 jaar geleden
Ja, hierbij bestaat kans op besmetting. En niet alleen besmetting met de griep. Je zou verdorie wel hepatitis B op kunnen lopen van een mede-patient.

Zelf zou ik zoiets maar één keer hoeven te zien; direct weglopen, desnoods een andere tandarts de behandeling af laten maken, en uitzoeken waar dit gemeld kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou, ik zou gelijk uit die stoel springen! en eisen dat hij andere handschoenen aantrekt nadat hij ook zijn handen ontsmet heeft. lekker modern die kliniek, hij gedraagt er niet naar met de tegenwoordige hygiene eisen etc..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben zelf tandartsassistente en je echt bij iedere patient andere handschoenen aan doen. Dit is vooral gevaarlijk i.v.m Hepatities. dit virus kan buiten het lichaam soms nog wel 2 dagen actief blijven, is het virus actief, dan kun je mensen besmetten. Hepatities is namelijk over te brengen via speeksel, bloed, urine. Ik zou echt een andere tandarts zoeken!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat stom van die tandarts van je.
Hoe besmet ik anderen, nou op deze manier dus.
Als ik jou was zou ik er gelijk wat van zeggen!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gatverdamme! Dit is zeker een besmettingskans, en zéér onhygiënisch! Ik zou er absoluut iets van zeggen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing