Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat heeft puur te maken met de manier van denken van de mannen.
Enerzijds wordt er vanaf de opvoeding al vaak aangegeven dat mannen niet behoren te huilen en geen emoties behoren te hebben. Ook films met stoere mannen spelen daarin mee.
Anderzijds communiceren mannen anders dan vrouwen, denk hierbij aan het boek:"mannen komen van Mars, vrouwen van Venus".
Mannen denken in oplossingen vertelt dat boek, hetzelfde geldt bij emoties. Zij willen dan meteen een oplossing zoeken en niet blijven hangen in de emotie.
Vrouwen willen vaak alleen aandacht vertelt het boek en gewoon gehoord worden, zonder in oplossingen te denken.

Begrijp me goed, ik geef geen waarde-oordeel hiermee. Naar mijn mening mogen mannen best wat meer hun emoties tonen, ik vind dat niet iets vrouwelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat, dat de makkelijkste manier is om zich te verontschuldigen..!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mannen kunnen die veel beter verbergen dan vrouwen, dat is het... Het is geen zwakte maar hun sterkte... God zij dank zijn er vrouwen die hun emoties MOETEN laten zien, wat voor een arme schrale zielige wereld van alleen mannen...

God heeft het met opzet zo in elkaar gezet, dat kan niet anders...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen zijn een open boek. Dat leest zo heerlijk weg.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Omdat mannen "stoer"over horen te komen,en daar dus geen emoties bij passen.Persoonlijk vind ik het juist prettig als de man ook zijn emoties toont,en gelukkig kan mijn man dat wel.Maar de meeste mannen vinden dat dus niet horen omdat het niet in het " plaatje" past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is niet echt één algemeen antwoord op de vraag waarom dat is, omdat het menselijke gedrag vanuit talloze perspectieven kan worden bekeken.
Door onderzoeken zijn er wel heel veel geslachtsspecifieke visies en pogingen tot een verklaring, die begint vaak met opvoeding: wanneer en hoe we ons verdriet tonen ligt in onze cultuur en is dus gebaseerd op aangeleerd gedrag.
In veel culturen over de hele wereld mag een man niet huilen, omdat dat als zwakte wordt gezien. Vaak zorgen sociale normen en regels er dus voor dat mensen zich beheersen en hun gevoelens onderdrukken.

Mijn mening is dus dat dit door onze cultuur bepaalt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van oudsher wordt onderkend dat de verschillen tussen mannen en vrouwen zo groot kunnen zijn dat het lijkt alsof ze beiden een eigen taal spreken. Mannen en vrouwen nemen dezelfde wereld op een heel andere manier waar. Mannen houden zich veelal bezig met het verkrijgen van resultaten, het bereiken van doelen, status en macht, terwijl vrouwen vaker gericht zijn op communicatie, samenwerking, liefde en onderlinge relaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vrouwen zijn simpelweg veel gevoeliger dan mannen en uiten dit ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je had vroeger een lied "een man mag niet huilen" ook al heeft hij verdriet .Als kind vond ik het al een belachelijk lied. Ik denk dat het ook met opvoeding te maken heeft. Cultuur de streek waar je vandaan komt. Ik zeg je eerlijk ik heb mijn vader vroeger wel eens zien huilen hoor.
Er zijn ook vrouwen die zich niet kwetsbaar op durven te stellen.Maar over het algemeen zijn vrouwen wel gevoeliger/emotioneler dan mannen. Ik denk dat mannen het op een andere manier laten zien. En sommige vrouwen wel hun tranen durven laten zien omdat ze geleerd hebben hun emoties mogen laten zien vanaf de kindertijd.
Vroeger als een jongen en zeker als hij een vader trof die ook niet geleerd heeft zijn emoties heeft mogen laten zien.Zei dan al snel :"niet janken want jij bent een echte kerel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding