Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb soms zomaar een hele hoge piep in mijn rechter oor.Al t geluid valt dan weg in dat oor.Het houd ong 5 sec aan.Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mijn oma praat er dan iemand slecht over je.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dit is tinnitus. Daar hebben heel veel mensen wel eens last van. Normaal gesproken gebeurt het slechts heel af en toe.

Als het bij jou vaker voorkomt dan vroeger, dan zou je eens langs de huisarts kunnen gaan. Zeker omdat je aangeeft dat alle andere geluiden op zo'n moment niet meer hoorbaar zijn - bij een normale tinnitus hoor je dan wel die irritante piep, maar hoor je de gewone geluiden daar nog wel doorheen.

Een tinnitus kán namelijk het eerste symptoom zijn van een gehoorbeschadiging. Vandaar dat bezoek aan de huisarts - als je er op tijd bij bent, is verdere verslechtering wellicht te voorkomen.
(Lees meer...)
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt het pas tinnitus genoemd als de piep frequent en langdurig is, niet als het af en toe even voorkomt - dat laatste is namelijk normaal.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image