Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

antistoffen in het bloed, wordt opgestuurd naar Groningen?

Ik moet binnenkort een operatie ondergaan, nu heb ik daarvoor bloed laten prikken. Er werd me gezegd dat dit om eventueel tijdens de operatie bloed toe te kunnen dienen.

Twee dagen na het prikken werd ik gebeld met de vraag of ik opnieuw bloed wou laten prikken, omdat ze antistoffen gevonden hadden. Ik hoefde me geen zorgen te maken, dus dat doe ik ook niet.

Maar puur uit nieuwsgierigheid, wat bedoelen ze met antistoffen, met in het achterhoofd dat ze het onderzoeken, om eventueel bloed toe te kunnen dienen?

En waarom wordt mijn bloed opgestuurd naar Groningen, wat doen ze daar met mijn bloed, wat ze hier niet kunnen?

Ik weet dat ik dit aan de arts kan vragen, blablabla, maar ik ben NU nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien willen ze , uit voorzorg , bij de bloedbank een geschikte ( eventuele ) donor zoeken , die het best past bij jouw bloed.
Sterkte gewenst bij de komende operatie.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding