Heeft gevoelens kwijtraken iets mee te maken met depressie?
Hallo, ik ben 16 jaar ik wil over de depressie vragen stellen, volgens mij sinds vorig jaar (als ik het goed heb) ben ik zwaar depressief, als u vraagt hoe weet jij dat je zwaar depressief bent: - ik heb het heel moeilijk om te leven, ik voel me heel vermoeid, en ik wil slapen, en nooit meer op deze wereld opstaan
- ik heb mijn gevoelens kwijt, ik kan niet houden etc, als ik bijvoorbeeld op tv of internet zie een kleine babytje is vermoord en in het prullenbak is gegooid krijg ik wel pijn maar omdat ik niks kan doen voor de onschuldige mensen voel ik me zelf hatelijk en vies
- ik loop stage bij een bakkerij maar als iemand mij vraagt ik wil zoveel broden etc dan moet ik denken denken hoeveel dat kost of hoeveel ik moet teruggeven, ik heb alsof dat ik moeite heb concentreren etc.
En wat ik aan jullie wil vragen is of zijn:
- als ik bijvoorbeeld naar de zon kijk, het is mooi en licht maar ik kan dat niet begrijpen, ook bij de mensen ik wil de mensen wel helpen, maar ik kan dat mooie uiterlijk van de mensen niet zien, waar heeft dit eigenlijk mee te maken, dat ik zo denk heeft zekers niet mee te maken dat de mensen onbelangrijk of niet mooi zijn toch?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.