Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk voedsel is het moeilijkst verteerbaar?

Het zijn dus examens eh= stress en stress in de ochtend tijdens de examens is niet goed :O Zeker niet voor mij..

Ik kom dan in de klas, heb me volgepropt met eten: Appel, chocolade, cornflakes allemaal in één ochtend (ook speculooskoeken), voor de duidelijkheid ik ben niet dik, mijn maag verteerd gewoon kweenie oe goe...

Wel dat is het hem juist, in het tweede uur van exames, muisstil in de klas, begint men maag te grommen, wil zeggen dat al mijn eten die ik deze ochtend heb erin gepropt gewoon al verteerd is? Mijn concentratie op dat moment= 0,00 , T'is redelijk schaamtelijk als uw buik daar begint te grommen in de klas...

Ik wil weten welk eten echt moeilijk verteerd, zodat ik me niet moet volproppen en m'n buik toch niet gromt in de klas...

Denk niet dat het een lintworm is die alles zit mee te vreten want ik hoor het alleen maar in de klas, tijdens pauze's niets, alleen op de stilste momenten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Wat je daar noemt is allemaal vrij licht verteerbaar:in plaats van cornflakes zou je beter volkoren boterham eten met als beleg een sneetje kaas of iets van vlees.
fremar
13 jaar geleden
Een hard gekookt eitje verorberen voordat u examen moet doen zal ongetwijfeld helpen om uw maag niet te laten grommen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan de voedsel combinatie. Chocolade, speculaaskoeken, cornflakes. Dat is allemaal troep wat je sporadisch eens een keer mag eten, en teveel

Begin eens met gewoon normaal een boterham met beleg te eten. Rustig kauwen en neem tij voor je ontbijt. Niet snel snel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roggebrood vult goed en verteert langzaam. Als je niet van roggebrood houdt kies dan donker grof volkorenbrood. Een kom muesli met yoghurt of kwark. Nog een banaan erbij eten en een glas vers geperst sinaasappelsap drinken. Nou, dan heb je echt een hele tijd geen rammelende maag meer!
Amadea
13 jaar geleden
Neem een Engels ontbijt. De Engelsen zeggen:ontbijt als een keizer, lunch als een edelman en diner als een bedelaar.
Dus dat ontbijt: bak twee of drie strookjes ontbijtspek of katenspek, twee eieren er bij. Op twee volkoren boterhammen met halvarine. Boter moet vanwege de voedingsstoffen. Daarna een appel of een kiwi of een ander soort fruit. Rammel je nog, dan beetje kwark met muesli. Allemaal dingen die even in de maag blijven en die je bloedsuikerspiegel helpen in evenwicht te blijven. Thee erbij. Kan allemaal in een half uur. Neem dat er ook voor, als je kunt.
Dus geen rare ontbijtproducten als koeken en drankjes. Allemaal lawaaispul.
Tijdens dat examen: stukje chocolade ( normaal niet doen) voor die bijzondere keer een mars (!!) of een rolletje druivensuiker , waarvan je dan een of twee tabletjes neemt.
Daar haal je tienen mee, hoop ik voor je. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing