Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat precies is een "moodboard" en wat kan je ermee?

Wat ik ervan weet is, dat je een onderwerp bedenkt (bijv. kledingstijl) plaatjes uit tijdschriften haalt, kleurtjes, stofjes etcetc en dat opplakt.
Maar wat doe je daar dan mee?
En kan dat bijvoorbeeld ook als je problemen hebt en meer inzicht wilt krijgen daarin?
Zo ja: hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een moodboard heeft niets met problemen te maken.
Je maakt inderdaad een soort collage van kleuren, dessins, foto's die jou aanspreken, om jezelf zo te inspireren tot een bepaalde stijl voor je huis, voor kleding, voor tijdschriftartikelen of misschien je tuin of iets dergelijks.
Maar je zou het misschien wel kunnen toepassen zoals jij bedoelt: ik kan me voorstellen dat je dan juist dingen met 'vervelende associaties' selecteert (foto's van een omafiets zoals diegene waar je eens vanaf viel, dat gebouw met een nare associaties, de bloemen die je op een uitvaart zag, foto's van regenbuien en dorre takken, ik noem maar iets) en dat met een soort ritueel verscheurt of zo.
Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op een moodbord plak je materialen die je mooi vindt, prints, kleuren, etc.
Daarna kijk je hoe het met elkaar combineerd, of wat echt niet samen kan.
Aan de hand daarvan kun je bepalen hoe je je huis wilt inrichten, welke kledingstijl je wilt, of waar je het bord dan ooj voor gebruikt hebt.
Je maakt een selectie uit de voor jouw mooie dinfen, tot 1 mooi geheel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een moosboard wordt ook veel gebruikt door DTP ers die een loge ontwerpen en dat soort zaken. Je plakt er dingen op die je mooi vindt zoals schetsen stoffen plaatjes etc om inspiratie te krijgen en combinaties uit te proberen. Soms word het moodboard voor gelegd aan de klant zodat die ook kan meebepalen. Dus kort om het is eigenlijk een bord voor inspiratie en ideeën
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing