Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn goede buikspier oefeningen?

Ik heb in een korte tijd 4 kinderen gekregen. Daar ben ik heel gelukkig mee. Alleen iets minder met de kilo's die zijn blijven hangen. 10 in totaal. En natuurlijk op plekken waar ik het niet wil. Mijn buik hangt. Wat is hier voor de plek om oefeningen te doen: op de grond met handdoek, op bed, op een stoel enz. Ik verwacht niet dat mijn buik er uit gaat zien als voor de zwangerschappen. Maar wil van de zomer toch wel iets leuks aan zonder dat mensen denken dat nummer 5 eraan komt. (wat nu nog wel eens het geval is). Iemand goede ervaringen met dit soort oefeningen of andere tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Push ups werken heel goed. Let wel dat je ook naar links en naar rechts gaat wanneer je een push up maakt (veel mensen doen namelijk alleen recht naar voren). Verder zijn er wel meer oefeningen zoals op een bureaustoel draaien en bukken (let wel naar links en rechts). Ook opdrukken helpt bij de buikspieren maar dat is veelal een zware oefening ook train je hiermee je armspieren, en ik weet niet of dat het gewenste resultaat is.
Bij alle oefeningen geld zodra je spanning in je buik voelt train je hiermee je spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je kilo's van je buik kwijt wil, is buikspieroefeningen geen goede optie. buikspieroefeningen is een krachttraining en geen cardio ( gewichtsverliestraining ).

Je kan je buikspieren trainen wat je wilt maar het vet zal echt eerst weg moeten. probeer squats zonder gewicht. of ga je eens flink touwtje springen, hardlopen, traplopen met snelle kleine pasjes. per trede allebei je voeten erop en dan op naar de volgende trede in rap tempo.

Dus mijn advies: Ga voor het verbranden van het vet en niet voor het trainen van je buikspieren!

succes;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing