Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat de gemiddelde mens in slaap valt?

Ik was zomaar benieuwd naar hoe lang het duurde. Ik hoorde van mensen om me heen, dat als die binnen een half uur slapen dat snel vinden. Ik zelf slaap bijna altijd binnen 3 a 5 minuten.
Wat is normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

5-10 minuten is vrij normaal. Een slaaplatentietijd (duur voordat je inslaapt) van minder dan 8 minuten overdág wordt gezien als afwijkend, zeker als dat meerdere keren gebeurd. Voor de avond is een minuut of tien vrij normaal, maar eerder is niet abnormaal ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld 20 minuten schijn normaal te zijn. Duurt het veel langer dan kun je spreken van een inslaapprobleem.

Ik kan he geen bron geven want ik weet niet meer waar ik get heb gekezen of wie het me heeft vertelt. Heb zelf slaapproblemen dus hoor er teveel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image