Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn gezicht symmetrisch?

Ik heb mijn foto van mijn gezicht door midden geknipt en gespiegeld. Ik twijfel een beetje of mijn gezicht symmetrisch is. Nu heb ik zegmaar een masker gemaakt van mijn gezicht van mijn orginele foto. die heb ik over mijn gespiegelde gezichten gelegd, deze passen precies in het masker. Is mijn gezicht symmetrisch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Wanneer je op deze grove wijze voor het maken van een masker spiegelen gaat, is je gezicht bijna altijd symmetrisch !

Wanneer je echter op details let, zie je bij meer dan de helft van de mensen snel allerlei zaken, die niet gespiegeld kunnen worden. Voorbeelden : de ene wenkbrauw zit hoger dan de andere, links een pukkel of moedervlek en rechts niets, een scheve kin, etc. Zij zijn dus assymetrisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

echt symmetrisch schijnt geen enkel gezicht te zijn, dus ik denk niet dat jij een uitzondering bent
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Geen enkel gezicht is volkomen symmetrisch..

Wèl voor wat betreft de vorm..kan het gezicht symmetrisch zijn..maar niet van karaktertrekken.

Dat kun je goed zien als je een negatief van een gelaat vanaf de 'verkeerde' afdrukt. van de achterzijde dus.

Je krijgt dan een gelaat waarin je iets ondefinieerbaar vreemds aan ziet. Je bent het wèl..maar toch..

Dat komt doordat de rechter- en linkerhelft van het gezicht verwisseld zijn.

De vormen van het gezicht zijn dan vaak wèl gelijk..maar de karaktertrekken maken je gelaat asymmetrisch.

Ongetwijfeld is jouw gezicht dus ook niet symmetrisch.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant om te doen. je kunt in een gespiegelde linkerhelft van je gezicht een ander karakter ontwaren dan in een gespiegelde rechterhelft. Aan dit verschil zie je duidelijk dat je linkerhelft een ander beeld heeft dan je rechterhelft. Vaak zie je een 'zachte' en een 'harde' kant van je karakter, probeer maar eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je bekijken hoe symmetrisch je gezicht is (en hoe andere gezichtsonderdelen zich schijnen te verhouden tot elkaar): http://www.anaface.com/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het is in het engels. Ik ga het niet allemaal vertalen. Klik op de helpknop, daar vind je faq's en een filmpje.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing