Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Door niet weg te blijven lopen voor dat wat die emotie opwekte. Stop de emotie niet langer weg maar overdenk het gebeurde, hoe onaangenaam dat ook was. Het heeft misschien ook zin om er met iemand (een psycholoog?) over te gaan praten. Ook zou je alles eens op kunnen schrijven. Eventueel het geschrevene daarna ritueel verbranden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Via EMDR therapie.
Het perfecte middel om op een eenvoudige manier af te rekenen met bepaalde traumatische, emotionele problemen van vroeger.
En het mooie is, het werkt ook nog, hoe "raar" de uitvoering van de behandeling mag klinken, door middel van geluid (tikken) door een headset.

Voor meer informatie en adressen:
http://www.emdr.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf net gehad , en door de intense herbeleving van de trauma ga je 'er' doorheen (de angst/verdriet) en kan je zó beter met de emotie omgaan. Overgaan gaat het nooit helemaal ,maar het is wel beter te verdagen.
Goed uitgelegd? Ik vraag mij wel af of dit zo blijft?
naamlooss
12 jaar geleden
Volgens mij helpt het niet voor de mensen met ADHD, althans bij die gene die ik ken niet. Maar het is het proberen zeker waard, evenals het antwoord van Zondag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super bedankt voor je antwoord/tip! ik ga meteen even het een en ander uitzoeken! dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ps. wordt dit vergoed door een basiis verzekering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@aweverink.
Het is blijvend, na 13 jaar PTTS en een zware depressie er bij, ben ik sinds 2 jaar na een paar behandelingen met EMDR er helemaal boven op gekomen, wat een wereld van verschil.
Je verwerkt het gebeurde en dus komt het niet terug, het zal wel altijd onderdeel van je uit maken maar de werking van EMDR blijft. @erika22
Kun je het beste even navragen bij jouw verzekeraar, het werd vergoed in de basis, echter met al die veranderingen durf ik je het niet te zeggen of dit nog wordt vergoed maar het is zekers het geld waard als het niet vergoed wordt.
naamlooss
12 jaar geleden
voor behandeling tot maximaal 100 minuten (bijvoorbeeld alleen een intake of diagnostiekgesprek), betaalt u € 100,- eigen bijdrage per jaar; voor behandeling langer dan 100 minuten, betaalt u € 200,- eigen bedrage per jaar; voor hulp via internet betaalt u € 50,- per behandeling; wanneer u klinisch wordt opgenomen brengt de zorgverzekeraar € 145,- per maand bij u in rekening vanaf de tweede maand van uw opname. Deze eigen bijdrage (voor onderdak en eten) komen bovenop de eigen bijdrage voor behandeling.
Door op zoek te gaan naar de oorzaak van de emotie.
Een Emotie is een is een reactie de je krijgt of hebt door prikkels van buitenaf. Ik geloof dat het mogelijk is om te leren gaan met emoties, maar dat het niet mogelijk is emoties helemaal uit te schaken. Als je niet goed om weet te gaan met bepaalde emoties of je weet niet waar de emotie vandaan komt kun je het beste gaan kijken welk probleem of wat voor situatie ten grondslag licht aan de emotie. Je moet daarvoor goed naar jezelf kijken en op jezelf kunnen reflecteren. Als je een heel heftig probleem hebt, waardoor je niet weet hoe je met je emoties moet omgaan dan zou ik op zoek gaan naar professionele hulp passend bij je probleem. Weet je totaal niet wat het probleem is dan zou ik een psycholoog raadplegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image