Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Honing, appel en thee werkt tegen een hese stem, vooral appel en honing! Ik heb er zelf ook last van gehad, vlak voor ik moest optreden in een musical en dit hielp heel erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet! Dat los je niet binnen een bepaalde tijd op. Je mond dicht houden en niet praten kan het proces misschien wat bespoedigen. Maar je kunt er geen tijd aan vast knopen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen een uurtje is wat krapjes, zoiets heeft zijn tijd nodig. Vaak is een hese stem toch een teken van een opkomende verkoudheid/keelontsteking of een te veel gebruikte stem (schor van het vele harde praten).
Je kan je keel wel verzachten waardoor je er minder last van heb: Sabbelen op een dropje of verzachtende keelpastilles. Kamillosan mondspray verzacht de keel ook. Veel drinken, warme thee met honing. Het komende uur zo min mogelijk praten, de lucht een beetje vochtig houden (of even stomen onder douche) en veel slikken/drinken om je keel soepel te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thijmsiroop helpt prima. Een uur is wat krap maar het moet met deze siroop kunnen. Overigens niet verdunnen met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klassieke zangers eten een banaan. Binneneen uur los je die heesheid niet op, maar banaan schijnt wel goed te zijn voor de stem. Ik heb dit van horen zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing