Wat kunnen nog meer oorzaken zijn van extreme vermoeidheid?
Mijn zoon (15) is de laatste weken abnormaal moe. Soms gaat hij uit zichzelf al om 19:30 uur naar bed, maar de laatste tijd ligt hij er altijd al voor 21:30 in.
Gisteravond zijn we nog met hem naar de huisartsenpost geweest omdat hij de hele dag al pijn in zijn borst had, maar daar zeiden ze dat het op het oog verder wel goed was, enkel wat opgezette kliertjes in de nek/hals.
Wij vinden dit eigenlijk niet normaal voor een -verder gezonde- jongen van 15 jaar en hebben daarom al een afspraak voor vrijdag bij de huisarts gepland staan.
We denken zelf aan Epstein Barr (pfeiffer). Ik vermoed dat hij zowiezo even moet bloedprikken dus mijn vraag is wat dit nog meer voor oorzaken kan hebben zodat we dit er eventueel bij de huisarts nog bij kunnen aankaarten?
Toegevoegd na 6 dagen:
Ivm het moeten sluiten van de vraag:
Allemaal een plus voor jullie antwoorden. De uitslagen van de onderzoeken zijn inmiddels binnen maar die zagen er gelukkig goed uit. Blijft de vraag waar de extreme moeheid vandaan komt (vindt de huisarts ook) dus er komen nog vervolgonderzoeken.
Bedankt!
Enkele jaren geleden heb ik ook pfeiffer gehad, moe, doodmoe, opgezette klieren , benen die niet meer vooruit wilden.
Ik hing werkelijk aan het aanrecht, met koken :(
Zelfs van denken werd ik al moe..
Vraag er even extra naar, of ze het bij een bloedonderzoek willen nakijken.
Succes .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.