Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je zomaar een psychologisch onderzoek afzeggen?

Ik zou normaal binnen 6 weken een antwoord krijgen zit al meer dan een half jaar te wachten. Ik heb er geen zin meer in. Ik wil het helemaal afblazen

autisme onderzoek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja dat mag maar het kan wel consequenties hebben. Voor een zgn rugzakje op school (extra geld voor school zodat ze je beter kunnen begeleiden) heb je bv een diagnose nodig.
Het ligt aan de reden waarom jij dat onderzoek zou krijgen of je wíl afzeggen. Gewoon om te weten of je iets hebt, lekker belangrijk. Maar zou je ondersteuning krijgen en heb je dat nodig en wil je dat, dan kun je beter afzeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ben je meerderjarig? Dan geldt dat afzeggen mag, TENZIJ het onderzoek gelast is door de rechter, of tenzij je incompetent bent bevonden (ook door de rechter) om zelf te beslissen.
Ben je minderjarig? Dan geld alles wat hier boven staat, EN dan geldt dat je oiders of voogd mede doorslaggevend kunnen zijn (dus als zij het per se willen wordt het een lastig overleg voor je).

Weet je zeker dat je wil afzeggen? Als je boos bent omdat de psycholoog/instelling in gebreke is gebleven, kun je ook een klacht indienen (heb je als het goed is bij je intake informatie over gehad)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oiders = ouders. Sorry voor de typfout!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing