Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds 1 jaar last van een ontsteking in mijn navel. Wat moet ik doen?

Hallo allemaal mijn naam is Hans en mijn leeftijd is 22. Sinds 1 jaar heb ik last van een bruin kleurige ontsteking in mijn navel. Als ik mijn navel met heet water en een wattestaafje schoonmaak gaat de ontsteking wel weg maar komt na een maand weer terrug. Na het schoonmaken van mijn navel wordt die ook heel rood. Weten jullie wat ik in dit geval kan doen? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Toegevoegd na 19 minuten:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik wil naar de dokter gaan maar ik heb ook borsthaar waardoor mijn niet goed te zien is. Moet ik in dit geval eerst mijn borsthaar scheren voordat ik naar de dokter ga?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
873

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Naar de dokter gaan is de beste oplossing

Toegevoegd na 29 minuten:
Borsthaar in je navel? Je bedoeld haar op je buik. Nee dat hoeft niet ga gewoon naar de dokter.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haar kan ook daar in de buurt groeien. als het gaat om ontsteking van de haarzakjes kan het onderhuids (op een andere plaats) ook een ontsteking veroorzaken. IN de navel zal er geen borsthaar groeien, maar rond de navel #kan# het wel degelijk hiermee te maken hebben. daarom is het ook het advies pukkels en ontstekingen met rust te laten.
bij plukken of uitdrukken kan het vocht naar buiten afvloeien, maar dit kan door het gepeur ook onderhuids gebeuren waardoor het probleem erger wordt.
met dit soort vragen denk ik echt dat het verstandiger is en vooral beter voor je eigen gemoed rust om even langs de huisarts te gaan, deze weet veel meer dan ons, en kan de ontsteking bijv ook zien,waardoor hij/zij ook beter advies aan je kan geven.
ik wens je veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even aan de dokter laten zien, misschien is het iets dat heel simpel op te lossen is, zonde om daar zo lang mee door te lopen.
En als de huisarts al last heeft van je lichaamsbeharing daar, dan kan z/hij altijd even wat wieden met een schaartje als dat nodig is, geen zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding