Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit de laatste tijd nogal in een dip, hoe kan ik hier uitkomen?

Tja, ik heb de laatste tijd denk ik een dipje, soms komt het gewoon uit het niets, of als ik te veel nadenk. Ik denk een winterdipje, want ik kan me ook heel vrolijk voelen, maar ook heel verdrietig en het verdrietige heerst de laatste tijd wel wat meer. Is er iets om daar tegen te doen?

En: ik heb wel mijn vader verloren op jonge leeftijd. Soms moet ik dan spontaan terugdenken, en daar word ik dan ook verdrietig van. Kan ik dat soort momenten ook een beetje verminderen en hoe?

Toegevoegd na 16 minuten:
Oh en ik wil wel met mijn vrienden afspreken, maar die doen de laatste tijd ook zo chagrijnig spontaan. Weet ook niet waar dat vandaan komt, hebben die ook een dip ofzo en kan ik anders nog wat positieve invloed daarop uitoefenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Neem tijd voor je zelf zon licht buiten lucht zal je goed doen haal kracht uit simpele dingen ga het leven van een andere kant be kijken. Vraag je zel af wat nu echt belangrijk voor je is. Je hoofd leeg maken op jou manier leef je uit bv een uurtje helemaal los in de sportschool doet wondere. Praat over je gevoelens ook over het gemis dat jij nog steeds voeld uit je verleden er is altijd iemand met een luisterde oor bv tijdens een bos wandeling. zonnebank kan ook een vorm van licht zijn voor het Gemis aan zon licht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor veel mensen wordt het echt tijd voor de lente. Narcissen, lammetjes, tulpen, zon en dan ben je weer uit je dip. Voel je je een beetje down ? Draai thuis eens lekkere, positieve muziek. Zelf kies ik voor Madness, Men at Work, ... of always look at the bright side of life. En dan gaat het meteen een stuk beter. Probeer ook een aantal leuke dingen te ondernemen. Wandelen, film kijken met vrienden, rommel uit huis/tuin definitief opruimen. Veel succes en positiviteit toegewenst !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt al wat langer duurt zou ik naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend voor je dat je je vaak verdrietig voelt! Als je zelf denkt dat het inderdaad door de winter komt zouden de tips in de eerdere reacties goed kunnen helpen. Probeer ook vooral uit dat gevoel te komen en er niet in te blijven hangen. Ga iets doen wat je leuk vind en waar je blij van wordt, ookal heb je er op dat moment misschien geen zin in. Je zal zien dat het helpt!

Praat ook vooral over je gevoel tegen mensen die je vertrouwt. En denk aan leuke en goede dingen. Ook als je bijvoorbeeld verdrietig bent en aan je vader moet denken, probeer dan leuke herinneringen boven te halen of verhalen over je vader. Als je zo jong was dat je die niet hebt, vraag er dan naar aan mensen die hem kenden.

Als de depressieve gevoelens niet weggaan en als je er echt in blijft hangen (ook in het voorjaar). Ga dan inderdaad eens naar de huisarts. Die kan naar je luisteren en je eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. Met een psycholoog praten betekent absoluut niet gelijk dat je gek bent ofzo, maar het kan je wel ontzettend helpen geloof mij!

En over je vrienden .. weten die dat je je vaak zo voelt? Zo niet, vertel het hen dan. Misschien merken zij aan jou dat je niet zo vrolijk bent of word je misschien snel chagrijnig? Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou een reactie kunnen zijn op jou stemming.

Praten is het toverwoord, echt waar!

Sterkte en denk vooral aan alle leuke dingen in het leven.

Groetjes

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja en hoe raar dit misschien ook klinkt .. als ik me rot voelde keek ik naar Friends, daar werd ik altijd vrolijk van ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dip kan ook ontstaan door een magnesiumtekort. Ons voedsel bevat niet genoeg magnesium door uitputting van de bodem. Er zijn veel studies die aantonen dat een groot aantal depressies is ontstaan door een magnesiumtekort. Mocht de dip toch een psychische oorzaak hebben dan helpt magnesium als ondersteuning bij het genezingsproces.

Bron o.a.: newtreatments.org/depressie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding