waarom wordt het afgeraden om tijdens het eten te roken?
Sinds ik begon met roken kreeg ik heel vaak te horen dat tijdens het eten roken slecht voor je is.
Ik kan me dat ook voorstellen en daarom doe ik dat natuurlijk ook niet.
Maar waarom is dat erg slecht? Wat zijn de gevolgen etc?
Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel : bijv je eet een broodje , na iedere hap neem je een paf van je sigaret.
Dat bedoel ik met tijdens het eten roken.
Toegevoegd na 1 uur:
Het heeft niks te maken met de omstanders enz. , het gaat er puur om wat de gevolgen zijn voor het roken tijdens het eten.
Misschien daarom.
(Rokers leven gemiddels 6,5 jaar korter en verstoken tijdens dat kortere leven meer ziektekosten dan de niet-roker die 6,5 jaar langer leeft. Alleen dat gegeven al zou je moeten doordringen van het feit dat roken altijd ongezond is.) Maar ik vind het persoonlijk wel uitermate asociaal als je rookt in een restaurant. (Dat is ook waar velen waarschijnlijk op doelen.) Mensen die last zouden hebben van het roken, zou je uit het restaurant jagen met het uitermate onhebbelijke gedrag dat ik onder 'roken in bijzijn van anderen waarvan je niet weet of ze er last van zullen hebben' versta.
Gelukkig mag je in veel restaurantgedeeltes niet meer roken. Vroeger moest ik maar buiten een patatje bij een patatkraam halen (en dan hopen dat er niet teveel rokers om je heen staan) of zelf koken.
Voor een groot deel is dit napraterij.
Maar goed, in plaats van 90 zal ik dus maar 83,5 jaar worden. Wat erg.
Ziektekosten heb ik niet of nauwelijks en mijn longen zijn schoon.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.