Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Ja. De basisverzekering dekt de kosten van medische hulp door de huisartsenpost. Het wordt volledig vergoed, en heeft ook geen invloed op je eigen risico.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Vergoedingen
Een telefoongesprek, een visite van een huisarts bij u thuis, of een bezoek aan de huisartsenpost valt onder de dekking van uw hoofdverzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is zeker niet gratis. Een bezoek aan de huisartsenpost is ook heel wat duurder dan een bezoek aan je eigen huisarts. Het valt alleen gelukkig wél onder de basisverzekering, en is - net als alle andere huisartsenzorg - uitgesloten van het eigen risico. Je hoeft zélf dus niets te betalen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je verzekerd bent dus. Voor passanten (als je een HAP bezoekt waar je eigen huisarts niet bij is aangesloten, bijvoorbeeld omdat je onderweg bent) moet er soms contant afgerekend worden. De rekening moet je daarna zelf indienen bij je zorgverzekeraar. Of er al dan niet contant betaald moet worden, hangt af van je verzekering en van de informatie (bijvoorbeeld verzekeringspasje) die je bij je hebt. Ik heb het zelf overigens nog nooit meegemaakt, bij mij ging het altijd rechtstreeks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap de min niet, van mij een plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap de min ook niet, maar heb het een beetje opgegeven daar uitleg over te vragen c.q. verwachten. Feit blijft dat dit soort zorg absoluut niet gratis is, ik weet niet of je wel eens de rekening van een HAP-consult hebt vergeleken met de 9 euro die je eigen huisarts van de zorgverzekering krijgt per consult, maar het is echt een veelvoud daarvan. Nog veel erger zijn de SEH-rekeningen. Het is goed om te weten dat dit soort dingen gedekt worden door de verzekering, maar evengoed is het goed om te weten dat dat niet betekent dat de zorg gratis is.
Weet niet waar je gratis op baseert maar je betaald het middels je ziektekosten verzekering. Als we met z'n alle Zouden denken dat het gratis is, gaat de hele ziektekosten op de fles. Lijkt me goed er een andere gedachte over in te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding