Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik weet zelf wel dat een afslankpil niet werkt, maar ik beweeg heel veel maar val niet af, bestaat daar wel een pil voor?

Zo ja, helpt het of is het schadelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah welkom in de club. Misschien is dit je perfecte gewicht. Ook al is het te zwaar.
Misschien heb je stress, misschien eet je iets wat een nadelig effect heeft. Bv tarwe.
Kijk daar eens naar pillen helpen nooit
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je veel beweegt maar niet afvalt, moet je kijken naar je voeding. Of je eet te veel, of je eet te weinig, of je eet de verkeerde dingen.
Ritsuka
12 jaar geleden
van die pillen moet je niet aan beginnen, helpt niet. kan vaak juist gevaarlijk zijn, omdat ze vol zitten met o.a. vochtafdrijvende middelen en een hele dosis cafeine.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee. Het is ook niet alleen het bewegen dat helpt. Het gaat om de combinatie bewegen en goed eten. Als je blijft snoepen en ongezond eten, dan val je ook met veel beweging niet af, helaas.
Daarbij is het maar de vraag of dat wat jij heel veel bewegen noemt, wel echt heel veel bewegen is.
Daarbij, als je begint met veel bewegen, val je sowieso niet af omdat het vet eerst in spieren wordt omgezet. Die wegen meer dan het vet, dus val je niet af. Misschien moet je in plaats van de weegschaal eens de centimeter gebruiken om te zien of je vorderingen maakt.

Hoe dan ook blijft het antwoord: nee, er is ook daarvoor geen pil!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Pillen helpen niet.
Je moet simpelweg meer calorieen verbruiken (met onder andere bewegen) dan je inneemt (eet).
Als die balans negatief is val je af, als die balans positief is val je niet af, of komt zelfs aan. Zo simpel is het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat een capsule , genaamd Alli , die bij de apotheek verkrijgbaar is. Die zorgt dat voor elke kilo die jij kwijtraakt, die capsule er voor zorgt dat jij een halve kilo extra kwijtraakt.
Voorwaarde is wel dat je gewoon beweegt en een beetje oplet met wat je eet. Niet te vet en niet te zout.

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoeveel val je dan extra af als je 0 kilo afvalt, zoals bij de vraagsteller het geval is? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik geen idee van, maar dat het helpt, heb ik zelf ervaren.
Ritsuka
12 jaar geleden
Alli word toch alleen voorgeschreven bij ernstig overgewicht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zonder doktersrecept in de apotheek gehaald.
Pillen (alleen) helpen niet.
Bewegen is prima, maar probeer ook eens de koolhydraten (aardappels, pasta en brood) te vermijden.
Ook zou ik je adviseren niet meer te eten dan 75% aan de maximale hoeveelheid tot het volle gevoel.
Nog beter is om over de gehele dag kleine hoeveelheden te eten en geen grote porties. Je zult zien dat je maag kleiner wordt en dus minder behoefte hebt aan eten.
Spreek uit eigen ervaring.
Voor meer info stuur je mij maar een persoonlijke mail.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt op verschillende manieren sporten. Misschien sport je wel tekort of juist te lang, dan raken je hormonen uit balans. Misschien focus je op kracht in plaats van conditie, of misschien juist andersom. Daarbij is je voeding natuurlijk ook erg belangrijk. Lees eens Thrive Diet en Thrive fitness van Brendan Brazier en vraag eens advies (aan een personal coach) bij een goede sportschool. In ieder geval hebben pillen je niks goeds te bieden, tenzij het gaat om een b12 spray (helpt ook bij afvallen), chlorellatabletten of probiotica.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal je misschien verbazen maar de kans dat een pil helpt om op een gezonde manier af te vallen is redelijk groot met een multivitamine. In veel gevallen is overgewicht een gebreksziekte, veroorzaakt of in de hand gewerkt door tekorten in de voeding.

Tekorten aan de bekende bouw- en brandstoffen, eiwitten, vetten en koolhydraten loop je niet snel op maar bij vitamines, mineralen en sporenelementen is dat een ander verhaal. Door industriële bewerking, raffinage, wordt voedsel ontdaan van veel van deze stoffen. Dat komt je gezondheid niet ten goede. Meer honger dan nodig is om de vereiste bouw- en brandstoffen binnen te krijgen is het gevolg, hoewel ook weerzin tegen voedsel uiteindelijk het gevolg kan zijn. Natuurlijk is het in de eerste plaats nodig om dergelijk doodgeraffineerd voedsel zoveel mogelijk te vermijden maar het kan geen kwaad om tekorten tijdelijk aan te vullen met supplementen. Welke precies is de vraag maar met vitamine C en een multivitamine- en mineralenpreparaat kom je een aardig eind.

De kans is groot dat je met volwaardig voedsel minder honger hebt. Honoreer dat door minder te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image