Is het gebruikelijk dat na 50 minuten hartstilstand men nog "moeite" doet om je "beter" te maken?
Deze vraag heeft uiteraard alles te maken met de (trieste) toestand van Friso. Wanneer ik lees dat zijn hart 50 minuten heeft stilgestaan lijkt me dit onwaarschijnlijk lang. Dan is er toch geen weg meer terug? Ik zal wel teveel tv kijken, maar daar wordt na een minuut of twee zonder hartslag de dood al vastgesteld. Nu zal dit sterk overdreven zijn maar 50 minuten?
Bij ons had men waarschijnlijk de pogingen al wel eerder gestaakt en dat zou beter zijn. Als kasplantje in coma te blijven tot je hart vanzelf stopt noem ik ook geen leven.
ze moeten altijd alles doen wat ze kunnen!
Friso is niet lid van het Kon. Huis.
Blijft toch je kind je he...
Hij heeft geen recht meer op de troon. Verder is hij gewoon prins hoor.
(net als de burgertjes die wachten op onderzoek en foto's, maar de profvoetballertjes in 1 lijn van het veld terecht kunnen) hoe dan ook, ik vrees dat hij in een coma vigil blijft hangen, of een kasplantje gaat worden wat amper beseft dat hij leeft en in alles afhankelijk is van anderen.
als hij toen al was oveleden was er ongetwijfeld kritiek gekomen op wat "ze nog meer hadden moeten doen".
aan de andere kant is er niet voor niets een grens aan hoe lang je kan/moet reanimeren.
ik denk niet dat hij nu beter af is, maar nu krijgt niemand de schuld.
kun je van mensen die teveel roken en longkanker krijgen en van mensen die omkomen als ze te hard hebben gereden, alcohol hebben gedronken, enz. ook wel zeggen.
ik vind het helemaal niet "goed".
zijn leven is naar de knoppen en dat van zijn familie ook.
hoe kun je dat nu "goed" noemen?! natuurlijk zullen mensen die ook weleens buiten de piste skieën nu wel twee keer nadenken, voordat ze dat nog eens zullen doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.