Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als het ergens niet goed gaat met je lichaam dan krijg je daarvan signalen, dat kan zijn: hoofdpijn, buikpijn, maagpijn, rugpijn enz.
Soms hyperventilatie.
Ergens in je leven is er veel onvrede en daardoor spanning.
Vaak zijn het werkomstandigheden, vervelende collega's, het als maar op je tenen moeten lopen, te veel mentale belasting,e.d.
Probeer de reden er van op te sporen, wees eerlijk tegen je zelf door het te bekennen.
Los het wel op, anders komen er nog meer klachten die ernstiger kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens op:
http://www.hyperventilatie.org/site/

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je een beetje Engels kent:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperventilation_syndrome
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lichaam kan heel goed zelf regelen wat je ademhaling is... Als jij dat gaat doen, dan gaat het fout, dat wist je nu toch of nog niet...

Het lichaam doet het zelf en duld geen inmening van derden... Jij bent de derde, je gedachten gaan ademen voordat het systeem dat doet en dan weet je wat er gebeurt...

Als je diep slaapt, dan is er geen gedachte en gaat de ademhaling vanzelf al helemaal goed... kijk daarnaar... En begrijp dat... Het lichaam is wijs van zichzelf en duld geen ingrijpen van derden...

Dus laat het los, jij hoeft het niet te doen dat ademen, sterker zelfs het gaat helemaal mis als je mind het doet in plaats van jezelf...

Als je dat ziet en je mind gaat "helpen", laat dat dan los...

Meer kan ik er niet over zeggen, want jij moet het snappen en doen...

suc6...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij is die diagnose 20 jaar geleden ook gesteld. Er werd me aangeraden aan yoga te gaan doen, iets waar ik weinig zin in had. Het leverde me juist stress op omdat ik moeite had er op tijd te zijn. Maar na een half jaar ademhalingsoefeningen was ik wel van de problemen af. Daarna heb ik nooit meer die draaierigheid van chronische hyperventilatie gehad. Het heeft dus wel geholpen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image