Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de reden dat een menstruatie uitblijft zijn?

Ik moest de 5e van februari ongesteld worden maar ben het nog steeds niet geworden. Ben dus inmiddels 10 dagen overtijd. Ben wel afgelopen maandag al naar de huisarts geweest. Ik heb namelijk wel heel erg pijn bij mijn eierstokken alsof ik het wel moet worden maar wordt het maar niet. Mijn huisarts heeft mijn urine nagekeken op blaasontsteking en zwangerschap maar was geen van beide. Alles was negatief. Heb onlangs een maagonderzoek in het ziekenhuis gedaan omdat ik last van mijn maag had maar ook niks gevonden.

Heeft iemand ervaring met zo lang uitblijven van de menstruatie maar toch wel pijn bij de eierstokken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Heb je toevallig last van ondergewicht, dan stopt de menstruatie ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op dat je goed wordt nagekeken. Desnoods naar de gynaecoloog. Ik had op mijn 15e een gedraaide eierstok door een sprong of val (dat kun je niet meer achterhalen), ook veel pijn en het was kantje boord doordat het op springen stond in de buikholte, levensgevaarlijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

De belangrijkste oorzaak voor het uitblijven van de menstruatie is zwangerschap.Dat is ook het eerste dat moet worden uitgesloten / bevestigd voor ze verder gaan zoeken.

Daarnaast is de menstruatie de eerste en de laatste jaren wat minder regelmatig, zonder dat dat ene probleem hoeft te zijn. Ook stress, ziekte, medicijngebruik, overgewicht, ondergewicht en dom toeval zijn de andere belangrijke maar op zichzelf onschuldige oorzaken.

Pijn in de eierstokken kan gewoon een eisprong zijn (die dus ook onregelmatig kan zijn) maar ook wijzen op een cyste of endometriose. Dat zijn minder onschuldige aandoeningen ,die de huisarts zeker verder moet bekijken, evenals ontstekingen in het kleine bekken.

Vermoedelijk toch nog even 'doordokteren' dus. De kans is groot dat je menstruatie alsnog verlaat komt of een weekje of zelfs een maandje overslaat zonder dat dat verder iets betekent, maar zolang je (regelmatig ) pijn hebt, moet er verder gekeken worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan de pijn bij de eierstokken gewoon niet komen omdat ik ongesteld moet worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ; althans, in zoverre : de eisprong - die je zou kunnen voelen - vindt ongeveer 14 dagen voor je menstruatie plaats. Dus ALS het er mee te maken heeft, wordt je pas over 14 dagen ongeveer ongesteld. Wat natuurlijk prima kan als je die twee weken geleden blijkbaar hebt overgeslagen, hetzij omdat je nog niet of niet meer helemaal op regel bent, door stress, ziekte en dergelijke, hormonale onbalans of gewoon dom toeval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is trouwens bijzonder lastig die pijn precies ook op de eierstokken te lokaliseren ; het kunnen ook zomaar je nieren of darmen zijn.
Stress kan een oorzaak van het uitblijven van de menstruatie, (zware) depressiviteit ook. Misschien heb je hier iets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image