Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb last van jeuk. Het lijkt alsof er iets in al mijn kleding zit. Heet wassen helpt niet. Wat is het? Ik zie niets!

Ik heb al maanden last van jeuk. Overdag weinig, tegen de avond en 's nachts meer. Voelt alsof ik gebeten wordt door het een of ander, maar vlooien zijn het niet. Ik heb mijn huis laten behandelen door de gemeente, die dacht toch echt dat het vlooien waren.... maar tot nu toe is het probleem niet opgelost. Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen? Ik zie geen beestjes!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaten er nu wel of geen vlooien in je huis? Vlooien zie je niet goed, vlooien poepjes wel. Ga in je bed opzoek naar kleine zwarte korreltjes. Leg deze op een wit vel papier en druppel er water op. Worden ze rood? Dan is het vlooienpoep (gedroogd bloed)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als het jeukt moet je krabben . Je hebt al een aantal goede Antw hier nog een opmerking . Ben jij of een van je bed genoten in de USA geweest ? Dan in het bijzonder in een motel ? Of zelfs in hotels v naam in New York , de bed want's . Een plaag daar , afschuwelijk ! in nl vroeger z'n iets grotere broertje de wand luis . Als je alles al uit gecheckt hebt denk daar eens aan . Het geeft kleine rode plekjes , de voorkeur op de benen . Het monstertje zelf , spot je haast niet , en reist graag met je mee , de plaag in de hotels in USA .
Amadea
12 jaar geleden
Drink jij misschien 's avonds een glas (of meer) rode wijn? Dat is histaminerijk, en zou daarom ook oorzaak kunnen zijn... Ook cider, bier, en cola kunnen wat dat betreft de aanleiding tot de jeuk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik drink geen alcohol. Eigenlijk alleen thee, kruidenthee en cafeïnevrije koffie en water...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ook eens aan je planten in huis kan een in eens een reactie geven ! Kaarsen , je parfum , een nieuwe thee ,of neem een andere thee , was middel , verzachter, . Of ja een te droge huid , een te droge lucht . Raadpleeg je huis arts en dan de dermatoloog . En ja wees bedacht op parasieten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je wasverzachter gebruikt, stop hier dan even mee. Dat is namelijk ook een beruchte "jeuker". En zet je wasmachine op "extra spoelen".
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hi! Hoe is dit afgelopen? Ik heb precies hetzelfde!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Probeer eens ander wasmiddel en wasverzachter als je dat gebruikt.
Ook zeep, douche gel, body lotion enz. kunnen jeuk veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ander verzorgingsproduct maakt geen verschil.
Ben je naar de huisarts geweest? Misschien is het een huidaandoening of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gekke is dat de jeuk weg is als ik de kleding uitdoe. En ik heb verschillende wasmiddelen gebruikt en ook andere wasverzachters. Het voelt alsof ik ergens door gebeten wordt, op die specifieke plaats heb ik dan een poos jeuk, maar ik vind nooit een beestje...
Ben je mischien sinds de jeuk ontstaan is met een medicijn begonnen?
medicijnen geven vaak jeuk als bijwerking,zelf had ik maanden lang elke avond en 's nachts zeer hevige jeuk waarbij ik me openkrabde zo gek werd ik ervan,kon eerst niet bedenken waar het door kwam,tot ik met een medicijn stopte en zo ook de hevige jeuk.
Kan ook natuurlijk iets anders nieuws zijn wat je in huis hebt gehaald en waar je allergisch of overgevoelig voor bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie medicijnen, ook een primula plantje in huis kan jeuk geven, soms zo lastig te vinden wat het is. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit duidelijk in kleding, dat is het gekke. En een vriendin die een paar dagen in mijn huis verbleef, had dat na verloop van tijd dus ook: Jeuk als ze haar kleding aandeed en 's nachts in bed.
misschien ben je allergisch voor de stof van de kleding die je draagt of voor het wasmiddel die je gebruikt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een droge huid.
Probeer zo weinig mogenlijk zeep en dan b.v. dove, daar zit geen parfum in en daarna insmeren met een bodymilk zonder parfum.

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja... GEEN wasverzachter gebruiken voor de was !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste waar ik aan dacht toen ik jouw vraag las, was een droge huid. Problemen met een droge huid doen zich meestal in de winter voor. Het kan zijn dat je een erg gevoelige huid hebt, en als het winter wordt en dan binnen de verwarming weer aan gaat, kun je jeuk krijgen als gevolg van een droge huid. Op een droge huid is het niet prettig om kleding te dragen. Op het moment dat je geen kleding op de huid draagt, is de jeuk een stuk minder. Mogelijk is er in jouw huis ook sprake van een erg droge lucht. Je zou de luchtvochtigheid is moeten meten met een hygrometer. Normaal is tussen de 40 en 60%. Zit het bij jou thuis aan de lage kant, dan zou dat de jeukklachten kunnen verklaren. En dus ook dat sommige andere mensen (de mensen die dus ook een gevoelige huid hebben) die langer bij je blijven er last van hebben. Bij een erg lage luchtvochtigheid zou je een luchtbevochtiger kunnen aanschaffen. Goed ventileren is ook erg belangrijk. Doordat de verwarming aan gaat, wordt alle vocht uit de lucht verdampt, en als er dan niet geventileerd wordt, wordt de lucht steeds droger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding