waarom krijg ik zo vaak te horen dat ik "naief" ben als ik de dingen op een positieve manier benader?
gisteren stond er iemand geparkeerd op mijn persoonlijke parkeerplaats (openlucht, achter een appartementsgebouw waar ik iets had gehuurd). ik heb me gewoon elder gezet, zonder me druk te maken, omdat ik er niet vanuit ga dat dit persee moedwillig gebeurt is. Ten eerste ben ik zelf verstrooid (dus het zou me ook kunnen gebeuren), ten tweede stond er nergens iets van "private parking". Dus ik vermoed dat het een bezoeker was voor iemand anders die niet door had dat hij/zij daar niet mocht parkeren.
mijn gezelschap pushte me dat ik de politie moest bellen, dat die man/vrouw van die wagen geen respect had voor mij enz... en dat ik heel naief was om te denken dat dit onvrijwillig gebeurd is.
ik merk dat me dit vaak gebeurt : als ik iets positief benader en niet voortdurend op mijn hoede ben, krijg ik de stempel "naief".
Wat is "naief" dan wel? dat betekent toch onrijp? en dat is toch iets anders dan "positief"?
Als ik in dezelfde situatie als jij zat wat betreft het parkeren, dan deed ik precies hetzelfde. En ik weet zeker dat ook mijn gezelschap mij naief zou noemen....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.