Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je zonder incident een gekneusde rib oplopen?

Ik ben al bij een arts geweest hiervoor en die staat eveneens voor een raadsel. Maar gisteren ochtend werd ik wakker met het gevoel alsof ik mijn onderste rib aan de linker zijde gekneusd had...

Nu is deze rib ooit door iemand zwaar gekneusd en mogelijk gebroken een jaar of 20 terug. Dus kan het soort pijn wel plaatsen...

Maar vraag me dus af of je zonder incident een gekneusde rib kan oplopen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is een bindweefselbreuk... Is heel iets anders dan een rib gekneusd, maar voelt wel zo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dat kan. Ik heb het zelf jaren geleden ook gehad.

Het schijnt te kunnen komen door flink hoesten. Daarbij gaat dan iets mis.

Maar dat heb ik slechts van horen zeggen.
Cryofiel
15 jaar geleden
Het gevoel van een kneuzing, wil niet altijd zeggen dat de rib echt gekneusd is. Misschien in je slaap op de harde rand van je bed gerold en op een spier terecht gekomen die de pijn afgeeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb iets dergelijks ervaren. Ik sliep toen op een nogal harde matras. Toen het euvel niet verdween ben ik op een schuimrubbermatras gaan slapen en nu heb ik er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja helaas kan dat. Je kunt je ook ergens stoten en het "niet door hebben" maar toch iets gebroken hebben, meestal kom je er binnen 24 uur toch nog achter.
Ik weet wat je nu doormaakt, 3mnd geleden had ik er ook een gebroken/gekneusd, sterkte en toch maar even een paar dagen rustig aan doen, niet lachen, hoesten en ademen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kan, ik heb mijn ribben gekneusd na een flinke verkoudheid. (door het hoesten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing