kun je ongemerkt naar de huisarts? (zie uitleg)
kun je ongemerkt naar de huisarts en dan bedoel ik zonder dat je ouders erachter komen?
en hoe doe je dit??? het lijkt me niet zo dat je even binnen kunt wandelen!
HELP! het is echt dringend
Ik heb altijd meegemaakt dat alle informatie die de schoolarts kreeg door onderzoek, ook aan de ouders werd gegeven.
Maar het is inderdaad logisch dat ook hij een geheimhoudingsplicht heeft. Hij is immers ook een arts.
En natuurlijk al helemaal bij dit soort onderwerpen.
Tja...
Geleerd dat ik beter moet nadenken en een veronderstelling aan allerlei kritische vragen moet onderwerpen voordat ik het uit...
;-)
Nee, ik verbeter niet iedereen op zijn of haar taalgebruik. Mijn reactie op jouw reactie was ook eerder grappig dan verbeterend bedoeld. Blijkbaar werd dit door jou niet als grap begrepen, en ik begreep niet dat jouw reactie als grap was bedoeld, dus zitten we qua humor klaarblijkelijk op een andere frequentie.
Voor zover mij bekend heb ik nergens in een reactie te kennen gegeven dat ik mij meer of minder zou voelen dan een vuilnisman. Daar is ook geen sprake van. We hebben in onze maatschappij mensen op elk niveau nodig.
Het ging specifiek over middelbare scholieren, in de leeftijd 12-18 dus. Over deze groep jongeren durf ik te beweren dat over het algemeen meer straattaal wordt gesproken als het niveau lager is. Als ik van huis naar mijn school fietste kwam ik langs een VMBO-school, waar in mijn beleving een compleet andere taal werd gesproken. Bij mij op school werd er netjes u gezegd tegen leraren en werd taal gesproken die voor een leraar van boven de 50 ook begrijpelijk is: gewoon, fatsoenlijk Nederlands dus. Op de VMBO-school was het kankersker dit, challa mattie dat; woorden of woordgroepen die ik al fietsend opving van een op het oog beschaafde conversatie.
Dus ja, het middelbare-school-niveau is van invloed op de hoeveelheid straattaal die gesproken wordt onder jongeren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.