Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De inenting tegen pokken werd gedaan met eeen verzwakte vorm van een soortgelijk virus (koepokken)dat virus waardoor je lichaam op die plaats een zichtbare schade opliep in de vorm van (koe)pokken,een niet ernstige vorm van de pokken, de littekens die je ziet zijn vergelijkbaar met het normale ziektbeeld bij de veel ernstiger vorm van de ziekte welke gelukkig is uitgeroeid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is dat een krasje die ze zetten als bewijs van inenting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het goed is heb je daar een boekje voor waar instaat welke inentingen je gehad hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tegenwoordig gelukkig wel ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ben uit 1964 en heb het ook.... :)
Omdat je een heel klein beetje van het pokken - virus hebt ingespoten gekregen, dit om je lichaam afweer te laten opbouwen tegen dit vurus. Het litteken is dus het litteken van een pok

Toegevoegd na 47 seconden:
vurus=virus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat klopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.minvws.nl/actueel/vraag-en-antwoord/pokken/default.asp
Het vaccineren gebeurt met een tweetandig naaldje waar een druppeltje vaccin tussen zit. Het naaldje wordt een paar keer in de huid geprikt. Een van de gevolgen is dat de plek waar gevaccineerd rood wordt en opzwelt tot een blaasje. Na ongeveer twee weken vormt zich een korstje dat er daarna afvalt. Er blijft een klein litteken achter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij kregen de mensen de inenting door een klein krasje op de huid met een soort (scheer)mesje. Op het mesje zat het vaccin. Het litteken is hiervan overgebleven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding