Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke beugel moet ik?

ik ben een kind van 11 bijna 12 en heb een spleet tussen me voortanden en de tand langs de voortanden staat scheef welke beugel zal ik dan moeten??
het gebit hieronder is van mij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

waarschijnlijk een webbeugel maar als je het graag zeker wilt weten zal je het aan de orthodontist (de beugeltandarts)of de gewone tandarts vragen hun weten het beste welke je nodig hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
webbeugel? bedoel je op elke tand een blokje en een draad tussen de blokjes? Iedereen noemt dat anders, maar webbeugel had ik nog niet gehoord
Dat zal heel moeilijk te bepalen zijn!, ik heb zelf ook een beugel nu en ik DACHT van te voren dat ik een blokbeugel moest... Uiteindelijk eindigde ik heel anders, met slotjes en een heel elastiekjes plan. Ik kan nu wel wat gaan zegge over jou toekomstige beugel maar de kans is heel groot dat ik ernaast zit, alleen de orthodontist weet dat precies uit te leggen. Wel veel voorkomend is dat je bijvoorbeeld na een buitenboord beugel een slotjesbeugel krijgt. Meer kan ik er niet over zeggen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik ben geen orthodontist,maar uit eigen ervaring denk ik een beugel met een gehemelte eraan.Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Me vader is orto hij zij dat je moet beginnen met een buitenboord beugel en dan slot's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buitenboord is toch voor de kaken? Wanneer je kaken niet goed op elkaar staan (lijkt me bij haar niet echt zo te zien). vraag me uberhaupt af, ook al ben je orthodontist of je via deze foto precies kan zeggen wat voor beugel zij moet hebben. Lijkt me dat je namelijk ook eerst foto's moet maken om een goed beeld van het totale gebit te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk moet de vraagsteller voor goede informatie naar de orthodontist gaan. Maar ik denk dat de vraagsteller wil weten wat haar te wachten staat. Een buitenboordbeugel is inderdaad voor de kaken. Maar zoals je op de foto kunt zien staan de voortanden van de vraagsteller erg naar voren, een overbeet. Meestal wordt dit opgelost met een blokbeugel of een buitenboordbeugel. Als de kaak eenmaal goed staat moeten de tanden nog goed gaan staan, dat wordt meestal gedaan met een slotjes/plakkertjesbeugel.
Het zal waarschijnlijk een blok of een buitenboordbeugel zijn om je kaak goed te krijgen. Daarna waarschijnlijk een slotjes/plakkertjes beugel met kettingelastiekjes om de ruimte tussen je tanden weg te krijgen. en als laatste een retentiebeugel om je tanden op de goede plaats te houden (deze blijft heel je leven achter je tanden zitten als er geen problemen mee zijn).

Het beste kun je even advies vragen bij je tandarts of de orthodontist. Die heeft er verstand van en kan het allemaal beter bekijken en alles voor je op een rijtje op een rijtje zetten.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image