Hoe kan ik het diëten/sporten volhouden en wat zou een goede manier zijn?
Ik heb overgewicht en vind het echt verschrikkelijk. Het is een nieuw jaar en dat maakt voor mij niet persé een verschil. Als mijn vakantie voorbij is (9 januari) ga ik beginnen. Ik wil gezonder eten en ook wat minder. Ik ga samen met mijn moeder ook één keer per week zwemmen, om mijn conditie op te bouwen. Als ik iets meer conditie heb, wil ik later ook beginnen met fitness.
Ik ben op mijn 12e afgevallen en het ging reuze goed. Ik hield het vol, tot er een dip moment was. Er was iets gebeurd, waardoor ik er geen zin meer in had. Ik ben toen weer aangekomen en sindsdien alleen maar meer. Ik probeerde het steeds, maar ik kon het gewoon niet volhouden.
Ik bleef lekkere dingen en ook teveel eten. Ik bewoog eigenlijk amper en dat wil ik zo graag veranderen.
Ik ben ontzettend gek op rijst/aardappels/pasta en vind het moeilijk daarmee te minderen. Ik ben niet heel dol op vlees, maar wel op groente. Ik houd totaal niet van brood en aangezien ik naar school ga, weet ik niet wat ik anders zou moeten nemen. Ik krijg ook snel weer trek. Weet iemand een 'menu' (richtlijn). En waar moet ik op letten als ik ga beginnen met fitness?
Toegevoegd na 7 minuten:
PS: Zijn er ook handige site's waar je dingen op kunt bijhouden?
•Wat is een goede en verantwoordelijke manier van afvallen. ?
•afvallen en sporten
•Ga ik op deze manier afvallen?
•Ik heb veel overgewicht en wil graag afvallen. Ik weet niet zo goed hoe, is hardlopen een goede manier?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.