Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik eb het gevoel dat ik weinig hoor. ook heb ik vaak jeuk in me oren. ik luister wel veel muziek enzo. heb ik nu gehoorschade?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
759

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het klinkt alsof er oorsmeer verstopt zit in je oor. Dit sluit de gehoorgang af en zorgt ervoor dat je minder hoort en vaak ook jeuk hebt in je oor.

De assistente van de huisarts kan dit nakijken en je oren eventueel uitspuiten. Hierbij wordt er water in het oor gespoten zodat de prop los komt van de gehoorgang en vervolgens komt deze naar buiten (en kun je dus ook weer goed horen). Dit doet geen pijn, het is hooguit onaangenaam.

Door niet met wattenstaafjes of andere voorwerpen in je oor te peuteren kun je dit voorkomen. Wel is het zo dat het aanmaken van een bepaalde hoeveelheid oorsmeer ook erfelijk bepaald is.

Tijd om even de huisarts te bellen dus! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor t antwoord

Andere antwoorden (1)

Het risico dat je gehoorschade is er altijd, zeker als je veel muziek met koptelefoon luistert.

Echter, wat jij nu beschrijft lijkt er op te duiden dat je gehoorgang een beetje verstopt zit met talg. Je huisarts kan je oren uitspuiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding