Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan bronchitis weg gaan?

Ik heb rond mijn 1 jaar last van bronchitis gehad en ik vroeg me af of ik nu ik bijna 15jaar ben er van af ben en of je er uberhoubt er van af kunt komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je daarna weinig tot geen last hebt gehad dan misschien wel,maar je zal denk ik altijd gevoelig voor bronchitis blijven als je bijvoorbeeld verkouden wordt en of griep krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt over bronchitis heen groeien, zoals ze dat zeggen. Mijn moeder zei dat ik als klein kind ook bronchitis had. Heb eigenlijk verder nooit last gehad, tot een half jaar geleden, denk dat ik nu weer wat bronchitisachtig ben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je chronische bronchitis hebt, kun je daar overheen groeien in de puberteit. Als je er als kind veel last van gehad hebt, is dat wel een teken dat je gevoeligere luchtwegen hebt en daar moet je wel een beetje rekening mee houden, maar dat leer je zelf het beste. Helaas geldt dit niet voor iedereen.

Voorbeeld: mijn dochter heeft als kleintje veel last gehad van haar luchtwegen, is nu 14 en heeft nergens last meer van, behalve als ze zichzelf langdurig heel erg inspant (b.v. de piepjestest moet rennen). Ze sport verder als een beest, maar vermijdt dit soort langdurige piek-inspanningen.
Zelf heb ik juist als tiener last gekregen van chronische bronchitis, bij mij is het op latere leeftijd stukken geminderd maar af en toe als het buiten erg vochtig is en ik mezelf erg inspan, word ik nog benauwd. Verder haal ik elk jaar de griepprik want als ik griep krijg, krijg ik er meteen bronchitis bij 'cadeau'. Sinds de griepprik heb ik geen bronchitis meer gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding