Waar komt de BMI (Body Mass Index) vandaan? Zie toelichting.
Of misschien kan ik beter vragen: wie heeft dat bedacht?
Er was laatst een vraag over overgewicht. Bij mijn antwoord plaatste ik een link naar http://www.bmiberekenen.info/. Volgens die site heb ik overgewicht. Ik ben 1.58 en weeg 64 kg. Ik voel me helemaal niet te dik of te zwaar, schommel al jaren tussen de 62 en 65 kg.
Mijn ideale gewicht zou 53,67 kg zijn. Ik zou dus 10 kg (!!!) af moeten vallen! Dat ziet er niet uit hoor.. dan zou ik in de broeken van mijn zoon passen! Wie verzint nou zoiets???
Als jij je gelukkig voelt in je lichaam ben je al stukke gezonder dan iemand die loopt te stressen om af te vallen.
Ik ben ook iemand die er altijd boven zal zitten, gewoon omdat als ik in de groene zone zou zitten in doorlopend ziek ben? En slecht uit zie en depri ben. Nee geef mij maar een gelukkig overgewicht. Dan ben ik veel gezonder...
Confectiemaat 36 zit te strak (broek of rok), 38 normaal en maat 40 is te groot. Wanneer ik nu 1,6 kg zou afvallen, zou er al geen sprake meer zijn van overgewicht (volgens die site dan). Dus "echt te zwaar" ..??? Lijkt mij nogal overdreven. @mobie1980,
Precies! Toen ik hoogzwanger was, woog ik 72 kg. Dat was horror hahaha! Maar ik moet er inderdaad ook niet aan denken om 10 kg te verliezen.
Nou sorry hoor, maar dat lijkt me echt NIET gezond!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.