Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel hou je van jezelf?

Of wil je iemand anders zijn? Of jezelf veranderen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je houd van jezelf meer dan van iemand anders...

Hoe kun je iemand anders willen zijn, terwijl jij de enige bent die er is... Is een tikje ignorance... En ignorance betekent dat je iets weglaat uit je ervaring, namelijk de waarheid...

En hoe kun je jezelf veranderen? Die jij werkelijk bent is toch veel elementairder dan jij die je denkt te zijn... Het is net alsof de schaduw probeert het lichaam te ontlopen... Hoe dom kun je zijn als je dat probeert te doen...

ok, CHX?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is helemaal zo xinix :-)

Andere antwoorden (12)

Niet dat ik nou zoveel van mezelf hou; ik zit er aan vast, het is een pakt wat ik met mezelf heb gesloten; ik blijf zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou van mij. Ik zou wel 'n ander lijf willen en dan niet omdat ik lelijk ben (vind ik dan) maar omdat mijn lijf niet doet wat ik wil. Ik zou, en probeer dan ook, wel bepaalde karakter-trekjes willen aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Chx;

Ik ben mijn allerbeste vriend. Dat moet ook wel, anders hield ik het niet met mezelf uit. Dat betekent niet dat ik alles van mezelf even goed en mooi vind, maar ik accepteer mezelf wel zoals ik ben. Iemand moet dat doen, niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je niet van jezelf houdt, kun je ook niet van anderen houden! En ik hou veel van anderen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet van je zelf kunnen houden, omdat je zelf bent.!!
Als je iemand anders wilt zijn, of je zelf veranderen.
Dan is iemand gebrouilleerd met zich zelf.
(Dus iemand die in onmin levend is met zich zelf.)
Dus wat mij betreft GEWOON je zelf zijn.!!!
En niet iemand ander willen worden. . .

Toegevoegd na 1 minuut:
(anders)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja eerst wel maar dan kom je er toch achter dat je met jezelf nog een hele tijd moet en dan kun je maar beter je eigen beste maatje zijn..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elke dag als ik op de weegschaal sta, denk ik: wéér meer Loes, om van te houden :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
humor +1
Ik hou van mezelf omdat ik redelijk tevreden ben met mezelf. In de jaren dat ik meer om andere gaf dan om mijzelf heb ik mezelf tekort gedaan en hebben andere er misbruik van gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja en dat wordt steeds meer.

Als je niet van jezelf houdt kan je maar beter je best doen om wel van jezelf te houden (zoals je nu bent), want je zit er aan vast.

Geluk komt uit jezelf, niet uit je omgeving. Het is alleen te vinden binnen jezelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel veel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van mezelf houden moet ik wel.. zou anders moeilijk leven zijn met mijzelf..Maar iemand anders willen zijn..tsja dat zou wel mooi zijn... bijv. meer zoals mijn beste vriendin..die daadkrachtig haar grenzen kan aangeven . of zoals mijn broer die veel meer op verstand doet dan op gevoel en daar goed mee weg komt..
Maar zouden die niet zoals ik nu ook hetzelfde antwoorden op een dergelijke vraag? Zij zullen toch ook wel eens iemand anders willen zijn? Misschien heb ik wel eigenschappen die zij juist graag zouden hebben...
Is er iemand die echt helemaal tevreden is met zichzelf??

Mezelf veranderen ? Dat gaat vanzelf denk ik.. je leert van wat je meemaakt en verandert daardoor ook.. de basis mag dan wel hetzelfde blijven, de rest evalueert.. je hele leven lang...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van jezelf houden betekent niet per definitie dat je niet kan openstaan voor verandering.
Ik heb geleerd van mezelf te houden, maar dat is niet altijd zo geweest. Ik zie ook de mindere kanten van mezelf, die accepteer ik, maar blijf ik proberen te verbeteren. En dan bedoel ik de minpunten die ik zelf als minpunten zie, niet wat een ander vindt. Want je kunt alleen datgene aan jezelf veranderen wat jezelf ook wilt veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding