Hoe ervoor zorgen dat dingen beter gaan en leuker worden in het leven, als je er niks aan vind?
Ik ben niet iemand die het leven zat is en zelfmoord wil plegen ofzo...
Maar ik vind er niks aan, niks gaat zoals ik wil...
De kleine probleempjes beginnen thuis; mijn ouders, ik heb gewoon haat naar mijn ouders toe. Ze hebben me vanaf kleins af aan al gekleineerd, en nu nog steeds. ( ben nu 18) ze bemoeien zich met zoveel dingen ( ik wil het niet als een zeurende puber manier overbrengen) maar als er wordt bemoeit met elke stap die je zet wordt je gek!
Ze willen zoveel weten. Ze vragen sowieso veel van me, want ze willen een perfect kind... School moet perfect en hoog zijn, moet ook werken naast school ( anders bereik ik niks in myn leven, zoals ik dagelijks aanhoor) ik moet precies doen wat zij zeggen en ga zo maar door.
De maat zit zó erg vol, dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Van woedeaanvallen tot normaal praten heb ik geprobeerd niks helpt.
Doordat ik zo opgegroeid bent zit ik totaaal niet meer lekker in mn vel. Ik ben zo geiriteerd en snel gestressd en chago. Niks is meer leuk. Ik ben ook bang om psychisch te worden ofzo.
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik dit appart van alles houd? Dus als ik ergens ben dat ik me daarmee bezig houd, en niet zo beinvloed ben door wat er thuis gebeurd of gebeurd is.
Ik ben ook zo onzeker, omdat ik denk dat ik gewoon niks kan ofzo.
Heb het idee dat ik gewoon mezelf niet meer ben, een aardige gozer.
Soms probeer ik "fake" te genieten van dingen, maar dit gaat niet langer meer.. Ik wil het ECHT leuk hebben...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.