Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bij je penis je vel naar achter trekt zit er bij mij achter een witkleurig soort touwtje en als je het aanraakt doet het pijn is dit normaal?

Het trekt ook een beetje aan de eikel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dit heet je toompje, als het geïrriteerd raakt kan het pijn kan doen... Goed wassen en normaal mee blijven doen helpt het best
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar heeft iedereen dit
PS: en trekt het bij iedereen een beetje aan de eikel en merk je er niks van bij seks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke man heeft in principe zo'n ding ja. Bij de meeste mannen merk je er niks van bij seks. Bij een klein aantal mannen wel, maar als dat het geval is, kan er met een simpele ingreep wat aan worden gedaan.
Ja dat is volkomen normaal iedere man heeft dat maar als je 16 bent en het kan nog steeds niet naar achtere dan moet je even naar de dokter maar laat tot die tijd het vel nog even zitten of doe het heel voorzichtig doe maar watje al deed maar als het pijn doet moet je stoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vel kan wel helemaal naar achter zonder pijn maar achter zit een soort touwtje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik snap het niet kan jij nog eens uit leggen het dat touwtje zit dan kan ik je helpen
Het frenulum, voorhuidsbandje of toompje is een klein dun peesje dat in verticale richting over de eikel loopt en aan de voorhuid verbonden is. Het houdt het puntje van de eikel (en dus van de penis) en de huid om de penis zelf aan elkaar. Het is vergelijkbaar met het peesje aan de tong dat de onderkant van de tong verbindt met de kaak.

Kijk in de bron voor meer uitleg en een foto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Duidelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZO! Ik wou de reactie lezen op mn iphone, klik per ongeluk op de link en krijg meteen over t volle scherm de foto in beeld! Haha, goeiedag zeg. Goed dat ik uit de trein ben, men mocht eens meegluren! :-)
Dat het pijn doet is niet normaal.

Het kan een beetje inscheuren zodat het wat korter wordt. Als het inscheurt doet het pijn totdat het wondje genezen is. Dat kan een paar dagen duren.

De genezing gaat sneller als je het toompje droog houdt. Als het vel naar voren is blijft het daaronder vochtig. Vel naar achter trekken en dit zonodig met plakband vastzetten.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding