Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kijk in de spiegel maar zie niet mezelf..!?

Wat ik dus bedoel is dat als ik in de spiegel kijk dan klopt mijn gevoel niet met wat ik zie.....ik zie mezelf maar ook weer niet....is dit heel raar.....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja dat is best wel heel raar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit lijkt op gezichtsblindheid. Ik ga even meer informatie voor je zoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
de meer formele naam is prosopagnosie. Ik kan hier wel hele stukken gaan kopiëren en plakken van andere sites, maar daar heb je simpelweg minder aan dan wanneer ik je gewoon zelf de links geef. Ik zet ze bij de bronnen, ik denk dat je er wel wat aan hebt. Overigens leed een verre vriend (die ik nu 'uit het oog verloren heb') van mij aan prosopagnosie, en het is inderdaad een bizarre ziekte. Hij herkende alles; auto's, dieren, landschappen, maar gezichten herkende hij niet.

Ga uiteraard naar de dokter, dit antwoord is alleen om je wat meer informatie te geven.

Ik wens je veel sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestaat zoiets als Body Dysmorphic Disorder (BDD), wat zoveel inhoud dat je een heel ander zelfbeeld hebt dan wat werkelijkheid is. Anorexiapatiënten hebben hier een vorm van: ze denken veel dikker te zijn dan dat ze in het echt zijn. Maar ook andere vormen zijn mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is niet onaardig bedoeld hoor maar ik vraag me af of jij je zelf wel accepteerd zoals je bent,zoals je eruit ziet?Of snap ik het niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, dat is heel mooi... En in spirituele tradities is het een verschijnsel dat heel hoog aangeschreven staat...

En het klopt, je kunt jezelf niet, en nooit niet zien...

een Zen meester zou zeggen: Je doet het goed, ga zo door...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik het goed begrijp vind je jezelf minder leuk dan je zou willen? Volgens mij hebben veel mensen er last van, terwijl dat helemaal niet zou moeten. Ze vinden zichzelf anders of lelijker dan ze zouden willen, terwijl andere mensen dat helemaal niet zo vinden. Die zien je gewoon als een medemens.
Een stem is daarmee vergelijkbaar. Als je je eigen stem hoort, klinkt dat heel anders dan wat jezelf in je hoofd hebt en heel anders dan je misschien zou willen. Maar voor anderen is die stem een heel normaal geluid.
Dus maak je geen zorgen. Wees trots op wie en wat je bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding